Taller familiar de xocolata

Des de l’AMPA tenim una proposta que agradarà a petits i a grans: un taller de xocolata!!

Treballarem la xocolata i aprendrem a fer unes trufes boníssimes. També ens divertirem creant formes, com piruletes i mans de xocolata.

Els nens i nenes cal que portin un davantal o una bata, per no embrutar-se la roba! 
 
Quan: dissabte 21 de febrer de 11 a 13h.

On: cuina de l’escola
Preu: 10€ / família

Recordeu que cal inscriure’s en  aquest enllaç i fer el pagament directament als membres de la Comissió d’extraescolars el mateix dia del taller.

Subvencions cultura popular tradicional i l’associacionisme

La Generalitat de Catalunya ha obert el termini per sol·licitar subvencions per activitats culturals relacionades amb la cultura popular i tradicional i l’associacionisme organitzades per corporacions locals i per entitats privades sense finalitat de lucre.

Aquestes subvencions són de tramitació telemàtica obligatòria i us caldrà disposar d’un certificat digital  per poder fer la sol·licitud. La Generalitat també ofereix un servei de suport assistit en la tramitació telemàtica. A la pàgina web hi ha tota la informació, telèfons de contacte, etc.

El termini de sol·licitud  és del 10 al 23 de febrer de 2015.

Aquí us deixem l’enllaç amb la informació:

http://tramits.gencat.cat/ca/integraciodepartamentaltramit/tramits/PerTemes/index.html?modalitat=t&category=73fa5630-a82c-11e3-a972-000c29052e2c

Taller de presència a internet per a fotògrafs

Taller destinat a la presència a internet que hem de tenir en compte per a desenvolupar la nostra feina. Com busca la gent a un fotògraf? Què és el més important a l’hora d’atraure un possible client? Com podem convertir les visites en properes feines?

Temari:
-SEO
-Paraules clau
-Funcionament dels principals motors de cerca
-Estructura web
-Xarxes socials

Instructor: Guillem Membrives
Dates: 5 i 12 de març (dijous)
Horari: 20:15-22h
Lloc: Can Puget
Preu: 25 €
Inscripcions: info@gfmanlleu.org

Nova associació única d’Escoltisme i Guiatge Català

Aquest diumenge passat dia 8 de Febrer els caps de minyons ens vam trobar a l’Assamblea Extraordinària per tal de decidir sobre el futur de l’escoltisme català. Nosaltres no hi vam voler faltar.

Van assistir un total de 766 persones. Després d’un matí ple de debat i participació, el full de ruta per a la construcció d’una associació única d’escoltisme i guiatge oberta i catalana va ser aprovat per un 63,4% dels vots a favor.

Així doncs s’inicia un procés conjunt amb Escoltes Catalans i Acció Escolta que pot durar entre 3 i 6 anys. Serà un procés llarg que afrontarem tant els caps com els responsables associatius de les tres associacions amb moltes ganes i il·lusió.

Aquesta nova associaicó única  compartirà els elements fonamentals del moviment escolta i guia mundial, enfocarà el treball de l’espiritualitat des d’una proposta oberta i es comprometrà a treballar activament des de l’acció local i nacional per la construcció d’una societat catalana més justa, més diversa, més inclusiva i més cohesionada, que conegui i promogui la seva pròpia identitat. Tal i com explica la proposta aprovada.

Podeu veure una explicació més detallada a la web de minyons nova associació única – meg o també a la web de la federació: associació única -fceg

Sempre a punt!

Cap i quel·les

BENEFICIS DE LA MEDITACIÓ

Taller experimentalimage002

Meditar és una eina que està a l’abast de tothom i que proporciona un munt de beneficis.

En aquest taller desfarem idees errònies sobre la meditació que poden provocar un cert rebuig i ens hi aproparem de forma senzilla.

Practicarem:    “L’ATENCIÓ PLENA; SENT CONSCIENTS DEL ARA”.

Es farà una pràctica d’uns 15 minuts, podeu portar un coixí i una manta però també es pot practicar en una cadira.

Es podrà intervenir fent preguntes o proporcionant informació si algú hi té experiència….

LLOC: Institut Antoni Pous

DÍA: 17-02-2015

HORA: 21:00 h

ORGANITZA: AMPA

IMPARTEIX: Susana Sànchez

PREU: Gratuït

Vols venir a practicar el taller?  :     Inscripcions aquí!

2015 «Novetats fiscals, comptables i laborals per a clubs esportius i entitats sense ànim de lucre en general”

En aquesta xerrada es tractaran aquells aspectes més importants a tenir en compte per part dels club i entitats sense ànim de lucre, en l’àmbit fiscal, comptable i laboral.

A l’any 2015 entren en vigor algunes novetats en relació a això i, per altra banda, s’han intensificat les inspeccions tant per part de Seguretat Social com d’Hisenda, per fer complir les normatives existents.

La problemàtica és prou urgent i important perquè des de les entitats se’n prengui consciència i es tinguin clares les seves obligacions.

Els temes que es tractaran són:

NOVETATS FISCALS

–       Declaració d’operacions amb tercers (M.347- febrer 2015)

–       Impost de Societats

–       Canvis en IRPF i IVA

–       Obligacions de publicitat activa d’ajuts i subvencions

–       Deduccions per donacions

–       Mesures entorn la prevenció de blanqueig de capitals

NOVETATS COMPTABLES

–       Obligacions i estructura de la comptabilitat per adaptació als canvis fiscals.

NOVETATS LABORALS

–       Resolució de l’Estat referida als treballadors de clubs esportius.

–       Síntesi de possibilitats contractuals.

–       El voluntariat.

TORN OBERT DE PREGUNTES

La trobada es farà el 9 de febrer, a les 19.30 h, a la sala Coll Bardolet de l’edifici “el Sucre” de Vic i anirà a càrrec del Sr. Jordi Pagespetit i Casadevall, assessor fiscal de la firma “Domènec Xicota, SL” i del Sr. Joaquim López Massaguer, advocat de la firma “Assessoria Laboral López, SL”.

Des del Servei d’Esports de l’Ajuntament de Manlleu estem treballant per facilitar tota la informació possible sobre aquest tema. Creiem que és d’absoluta importància que els responsables de les entitats assistiu a aquestes xerrades formatives, per aclarir conceptes i veure la problemàtica real.

Per tal de controlar l’aforament es prega la confirmació de l’assistència abans del dia 5 de febrer vinent al correu esports@manlleu.cat

Assemblea General

Benvolgut soci,

Per acord de la Junta Directiva, es convoca l‘ASSEMBLEA GENERAL ORDINÀRIA que tindrà lloc:

DIA: 13 de març de 2015.
HORA: A dos quarts de vuit de la tarda.
LLOC:. Auditori Vila d’ Abadal (Edifici El Sucre. Vic),

Per a tractar dels assumptes del següent

ORDRE DEL DIA:

1r. Lectura i aprovació, si s’escau, de l’acta de l’Assemblea 2014.

2n. Examen i, si escau, aprovació de la gestió de la Junta Directiva i dels comptes de l’exercici, tancat a 31 de desembre de 2014.

3r. Examen i, si escau, aprovació del pressupost d’ingressos i despeses de l’exercici corrent 2015.

4t. Exposició i aprovació, si s’escau, de la sol·licitud de declaració d’utilitat pública.

5è. Designació dels dos socis que, amb el President, hagin d’aprovar l’Acta de l’Assemblea.

6è. Precs i preguntes.

 

L’acte continuarà amb una conferència a càrrec del Dr. Joan Saló Rich, digestòleg de l’Hospital Universitari de Vic, amb el títol: “Programa de detecció del càncer de còlon i recte”

Finalitzarà amb un petit concert a càrrec de Jofre Bardolet Casadevall al violí.            .

 

Agrairem la seva assistència.

 

Acció de canvi de nom simbòlic a dos carrers de Manlleu

La matinada del 4 de febrer de 1939 l’exèrcit franquista entrava a Manlleu a crits de ¡Arriba España!. Lluny quedaven llavors les transformacions polítiques, socials i econòmiques que havien tingut lloc a la vila durant els anys de la Guerra Civil. Fet i fet, Manlleu s’incorporava llavors al règim totalitari feixista.

A partir d’aquesta incorporació es van dur a terme una sèrie d’imposicions que van colpejar la vida quotidiana de Manlleu. La primera d’aquestes fou la dissolució de l’Ajuntament republicà i la formació d’una Junta Gestora Municipal formada per membres de l’extrema dreta reaccionària local; aquesta junta seria la responsable del tancament de la Cooperativa Mútua de Pa i Queviures, entre moltes altres accions, i també de la imposició del canvi de nom dels carrers.

Des del Casal Popular Boira Baixa rebutgem tota nomenclatura per un carrer del nostre poble que representi els valors d’un règim feixista o que sigui fruit de les seves imposicions. A dia d’avui, a Manlleu encara hi ha el carrer Casanovas Tona, primer alcalde imposat pel règim franquista, i el carrer Vázquez de Mella, nom imposat al carrer Zamenhoff per la Junta Gestora el 1939, i no entenem per què encara no s’han substituït.

· Perquè és una imposició, el resultat de l’obsessió del règim d’esborrar qualsevol vestigi del què havia sigut la Segona República.

· Perquè és de respecte i dignitat pels nostres avis i àvies, per totes aquelles persones que van lluitar i morir per uns valors democràtics, republicans i revolucionaris.

· Perquè la figura de Vázquez de Mella simbolitza la conciliació de l’Església i l’Estat i els ideals que gestaren el moviment que acabaria fent el Cop d’Estat; i Josep Casanovas Tona fou el primer alcalde franquista de Manlleu (1939-1941) i simbolitza les imposicions fetes pel règim i també els seus valors i les seves repressions. Cal afegir que ja havia sigut alcalde de la vila en els darrers anys de la dictadura de Primo de Rivera (1926-1930), fet que reafirma el seu caràcter antidemocràtic i reaccionari.

· Perquè cal desvincular aquests noms de la vida quotidiana de Manlleu, evitant que s’identifiquin com a figures arrelades a la població.

· Perquè si les institucions municipals, en ple segle XXI, no fan passos per eliminar les imposicions d’un règim repressiu i autoritari com va ser el franquista, entenem que és des dels moviments socials i populars que s’ha de pressionar per esborrar el feixisme dels nostres carrers.

Creiem que hi ha moltes persones que mereixen molt més reconeixement públic per la seva implicació a Manlleu. Perquè davant el feixisme responem amb la lluita, considerem que és necessari reivindicar figures antifeixistes locals substituint el carrer Vázquez de Mella pel seu nom i allò que representen. La repressió franquista posterior a la Guerra Civil va afectar almenys 108 manlleuencs i manlleuenques, als quals es va sotmetre a processos judicials. Tots ells tingueren un paper actiu durant el període revolucionari i la guerra a Manlleu, del bàndol republicà, procedents de diferents ideologies: des d’ERC fins a la CNT passant per marxistes del PSUC. Entre tots ells, nosaltres destaquem les següents figures com a propostes de canvi del nom del carrer:

· Maties Conesa Hernández: fou alcalde de Manlleu per ERC entre el maig de 1936 i l’octubre de 1937. Mentre va ostentar el càrrec es va produir l’esclat revolucionari més contundent. Precisament per això, fou objectiu de denúncies i delacions per part de l’extrema dreta local, articulada al voltant de La Falange, un cop vençut el bàndol republicà. Fou processat fins a tres vegades acusat de nomenar el comitè revolucionari, organitzar milícies antifeixistes, imposar multes a persones de dretes, participar en el saqueig i la crema de béns eclesiàstics, entre antres.

· Josep Lladó: obrer industrial, socialista i destacat dirigent local del moviment cooperatiu de consum. President de la Cooperativa Mútua de Pa i Queviures l’any 1938, també va destacar en l’organització i difusió de federacions comarcals cooperatives de consum. Fou regidor de Manlleu i alcalde després de Maties Conesa. Es va exiliar a França, on va morir anys més tard.

· Emili Planas: membre fundador de les Joventuts Socialistes, que durant la guerra es van federar amb el PSUC. Membre de les Patrulles de Control del Comitè Antifeixista Local. Va anar al front voluntàriament. Es va exiliar a França, on va ser deportat al camp de Setfons. Amb l’esclat de la Segona Guerra Mundial es van poder escapar, però ràpidament foren capturats per la GESTAPO i van ser traslladats a un camp de concentració nazi per “roig, stalinista i comunista”. Va aconseguir fugir del camp i, en l’intent de tornar a Catalunya per unir-se a les guerrilles maquis, fou detingut condemnat a més de 20 anys de presó dels quals en va complir dos.

· Dones a la rereguarda: membres de l’associació femenina “Dones a la rereguarda” fundada a Manlleu el juliol del 1937. En van ser membres fundadores Maria Puig, de la UGT, Eugènia Díaz, de Socors Roig, Maria Puigdollers, de la Joventut Socialista Unificada (JSUC) i Filomena Roca del PSUC.

· Ot Ferrer: professor republicà manlleuenc del sindicat de la UGT. Fou represaliat i condemnat a 25 anys de presó. Se l’acusava de fer “enseñanzas perversas, immorales y marxistes a gran número de ninos de este pueble […] Hacía constante propaganda de idees revolucionarias” i se li aplicà la llei de responsabilitats Polítiques. Va complir pena a la Model de Barcelona, tot i que el 1942 se li va concedir la llibertat condicional.

Hem portat a terme l’acció simbòlica de canviar el nom del carrer Vázquez de Mella pel de MEMÒRIA HISTÒRICA i el de Casanovas Tona per MATIES CONESA per justícia i per la dignitat de totes aquelles i aquells que van donar la seva vida combatent sota la bandera de la llibertat, plantant cara al feixisme.

Aquesta és la primera acció de la campanya “Recuperem la història oblidada del Manlleu rebel”, que impulsem des del Casal Popular Boira Baixa i anirem desenvolupant al llarg dels propers mesos. Amb aquesta campanya pretenem posar el nostre granet de sorra per recuperar la nostra història col·lectiva més oblidada, la del Manlleu rebel: per donar a conèixer el nostre passat i tenir present que som hereus de les lluites de molts anys de manlleuencs i manlleuenques.

Perquè el millor homenatge és seguir la lluita fins la victòria, 76 anys després de l’entrada de l’exèrcit franquista a Manlleu seguim el combat, esborrem el feixisme! Recuperem la història oblidada del Manlleu rebel!

4 de febrer de 2015
Manlleu, Països Catalans

JA TENIM ELS GUANYADORS!!!!

Aquí teniu les fotos guanyadores del concurs de fotografia de la Marató i dels Tonis organitzats per l’AMPA.

MARATÓ

1r premi: «L’amistat» de M.M.

2n premi: «El tió de la Marató»de R.S





El tercer premi s’ha declarat desert.


ELS TONIS

1r premi  «El cavall i la nena»    de I.P

2n premi «Sant Antoni sota el pont de Can Molas» de N.J

3r premi «A passeig» de V.D

Us recordem que el 1r premi te 4 tiquets per l’arrossada, el 2n premi 2 tiquets per la caminada i  el 3r premi un tiquet per fer un taller familiar.

Moltes gràcies per la vostra participació, us esperem en properes edicions.

“AMB ABRIC…O SENSE?” TANCA LES CINC FUNCIONS AMB UN GRAN ÈXIT

El Teatre Centre de Manlleu ha tancat les representacions de la seva darrera producció, ‘Amb abric o sense’, que ha significat un gran èxit, com ho demostra que es van haver de fer dues funcions suplementàries, el cap de setmana passat, a l’Espai Rusiñol. Josep Colomer ha dirigit un elenc amb una nodrida representació dels veterans de la casa i de les noves generacions.

En total han estat cinc representacions, els dies 23, 24, 25 i 31 de gener i 1 de febrer, amb una destacadíssima assistència de públic que ha gaudit de valent amb aquesta comèdia d’embolics, esbojarrada i d’un ritme trepidant, al voltant d’un abric de visó que no para d’anar i venir.

Aquest èxit representa un pas més de Teatre Centre per intentar recuperar el paper d’eix de dinamització cultural que històricament havia tingut. Després de ‘Amb abric o sense’, l’entitat manlleuenca ja prepara noves propostes per als properes mesos.