COMENÇA EL CURSET DE PISCINA

El proper dimarts 25 de juny,

començarà el curset de natació d’estiu  per infants i les seves famílies de l’escola bressol municipal Els Picarols de Manlleu. El curset, que es farà a la piscina municipal de Manlleu, consta d’un total de 10 sessions, i tindrà lloc els dimarts i dijous fins el 25 de juliol.

Cada sessió comença a les 18.45 h de la tarda, per tant cal ser a la piscina uns 15 minuts abans (18.30 h).
Recordeu que adults i infants heu de portar banyador, gorro, xancletes i tovallola, i que els infants sempre han d’anar acompanyats d’un adult (també a dins de l’aigua).

Apunta’t a l’Actuació de Vilafranca de Conflent, Catalunya Nord.

Encara tenim places al autocar per anar a l’actuació de Vilafranca de Conflent.
Diumenge 23 de juny a les 11.00
a Vilafranca de Conflent.

Actuació conjunta amb: els Pallagos del Conflent.
Sortida i redistribució de la Flama del Canigó.


A les 07.30 – Autocar Sortida de Vic (Estació d’autobusos). (Aviseu si sortireu de Vic)
A les 07.45 – Autocar Sortida de Manlleu (Plaça Àngela Roca). Preguem puntualitat.

A les 09.30 – Parada logística i refrigeri.

A les 10.30 – Arribada de la flama del canigó a Vilafranca.
A les 10.30 – Arribada del autobús a Vilafranca.

A les 11.00 – Actuació castellera.

A les 13.00 – Dinnar popular.
A les 14.30 – Cercavila dels Gegants de Vilafranca i Castellers: desde la porta de França fins l’esglèsia.
A les 15.30 – Repós i comiat.

A les 16.30 – Autocar de tornada a la plana.
A les 18.45 – Arribada aproximada a la Plana.

Informeu-vos al Facebook o als asajos previs! Dimarts i divendres de 21.00 a 23.00. Carrer canigó n 35, Pol. Industrial la Coromina, Manlleu.

i també… Activitat complementària opcional!
El dia abans (Dissabte 22 de juny).

Un petit ‘escamot’ dels Nyerros de la Plana i membres d’altres colles convidades aniràn d’avançada a la Catalunya Nord. El pla es: moltes ganes de passar-ho bé, fer colla i disbauxa.

Aquesta sortida és opcional i de logística compartida, és a dir, ens haurem d’organitzar en cotxes per anar-hi.

El Pallagos del Conflent tenen un parell d’activitats programades per nosaltres, tot i que encara s’han de concretar i confirmar, segons número d’assitents. Parleu amb els membres de la junta per acompanyar-nos a les activitats del día abans.



– Esmorçar
– Dinnar
– Visita a Nyer i pasejada
– Assaig conjunt amb Pallagos
– Sopar

CELEBREM 25 ANYS (…DEL POSEIDON, EH!)

La col·lectiva d’AMSO del mes de juny ha coincidit amb la celebració del 25è aniversari del barco del centre d’immersió Poseidon, de Roses.

Hem començat amb la foto de rigor, i ens hem acomiadat de les companyes no bussejadores que han optat per anar a mercat.

Tenint en compte que aquesta primavera la meteorologia és molt variable, hem estat prou de sort.  Hem sortit de port que feia sol i l’estat del mar era prou acceptable.  Hem anat rumb a Cap Norfeu, ens hem equipat pel camí i, amb previsió que el garbí anés a més, ens hem quedat a Cala Rostella.
 
 

Abans d’entrar a l’aigua, briefing i nova sessió fotogràfica de celebració d’aniversari, amb en Boris, el responsable i showman del centre.

 

L’aigua estava força clara.  Amb una visibilitat d’uns 15 metres.

 

La immersió és facileta: seguint la paret en direcció sud, amb profunditat màxima de 22 metres, amb roques de coral·ligen on hem pogut observar alguna llagosta, una bròtola, un congre, i alguna escórpora i altres espècies que queden reflectides a les següents imatges.  A destacar: pops molt grossos, tords molt pintats, i el nudibranqui Janolus cristatus.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A la sortida la celebració d’aniversari ha continuat:  ens esperaven uns globus i una ampolla de cava.

 

 

A la tornada, el mar -com ja havia previst el patró- s’havia anat enrabiant.  Les onades eren considerables i, de tant en tant, n’entrava alguna sota coberta (remullant el president quan ja anava ben vestit); i el mareig ha fet acte de presència.  Per això, l’estratègia ha estat arrecerar-se i mirar a l’horitzó.

 
 
 

PER MOLTS ANYS, POSEIDON!

Fotos: 
Xevi Rifà
Dani Palau (el congre)

Ja tenim guanyadors del concurs de dibuix

Després d’uns dies exposats a l’entrada de l’escola i de poder efectuar les votacions, ja hem obert la bústia i tenim els guanyadors del concurs de dibuix. Com cada any, el dibuix o dibuixos més votats són els que serigrafiem en el regal que AMPA. Aquest any hi ha hagut empat en nombre de vots i per tant tenim 2 guanyadores: la Núria G. i la Martina B. Felicitats a totes dues, sou unes artistes.

UN CAPGROS PER A CADA AULA

L’AMPA i l’equip educatiu de l’Escola Bressol Els Picarols han impulsat de forma conjunta un projecte per elaborar els capgrossos del centre. En total seran sis capgrossos adaptats perquè els puguin portar els infants, que representaran cadascuna de les aules de l’escola: les marietes, els titelles, l’elefant, el cargol, en Joan Petit i el Gegant del Pi. 

La col·laboració dels pares i mares de l’escola ha estat vital per tirar endavant aquest projecte.  S’han programat tres sessions per elaborar els capgrossos, de les quals dues ja s’han dut a terme. La tercera, que servirà per acabar de donar-los la forma definitiva i fer els últim retocs, està programada per aquest dijous 6 de juny de 3 a 7 de la tarda. Tots els pares i mares hi podem participar, assistint a tot el taller o bé durant una estona.

Mentre els pares treballen en una aula, les educadores es fan càrrec dels infants en un altre espai de l’escola.

Els capgrossos de Els Picarols es podran veure per primera vegada per la festa de final de curs, el 24 de juliol. 

Galeria d’imatges del taller de capgrossos, aquí

S’acosta l’arrossada!!!

Hola famílies,
S'acosta el dia de l'arrossada! 

Ja t'ho pots reservar: el diumenge 9 de juny a Sant Jaume, a partir de 2/4 de 12.
La venda de tiquets la farem a l'escola el dimecres dia 22 i dijous 23 
a les hores d'entrada i sortida (a les 9h, 13h, 15h i 17h),
El preu dels tiquets és de 12€ pels adults, 7€ pels nens de 5 a 9 anys i 3 € pels nens de 1 a 4 anys.
Si us és impossible venir a comprar els tiquets aquests dies  però esteu interessats a venir podeu trucar al: 
676.514.884 (Sílvia Coromina) o 677.469.031 (Anna Font).

Caldrà que porteu plats, gots, coberts i tovallons. 
Tot i que a Sant Jaume hi ha algunes taules i cadires, els que en tingueu càmping porteu-les per si fan falta. 
 

VISITA AL BOREAS

Avui, 12 de maig, hem fet col·lectiva amb els nostres amics del Triton Diving de Llafranc i… no hem anat als Ullastres!  😉   Hem anat el Boreas, que és un vaixell que varen enfonsar expressament fa uns quants anys davant Palamós. 

Abans d’anar a l’aigua ens hem fet una foto de grup per adherir-nos a la mobilització que s’està fent a Torelló en defensa del tren.  La gent d’AMSO també donem la cara “pqnoensfotintren”:

L’estat del mar (en superfície) era bo: Tot i que pel nord bufava la tramuntana, cap al sud el mar estava ben pla.  Ens hauria agradat que la visibilitat (al fons) fos millor que en les darreres col·lectives però no ha estat així:  Ha millorat una miqueta, però no massa .  Haurem d’esperar a la propera.
 

La immersió comença baixant per la boia que està lligada a la popa del Boreas.  Als 35m hi ha el fons de sorra on reposa el vaixell, des d’on comencem veient l’hèlix. D’allà, anem voltant la part exterior més fonda i després pugem a coberta i ens passegem per passadissos, escales i bodegues, trobant de tant en tant algun banc de peixos.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  
Intentem fer una foto de grup a coberta però, un cop reunida la “troupe” el resultat no ha estat gaire satisfactori.  En posem la mostra perquè en quedi constància.
 

La immersió s’acaba passant uns quants minuts als 3 metres fent descompressió i, un cop fora de l’aigua, és el moment d’un altre tipus de descompressió, gentilesa dels “Tritons”.


Fotos: Xevi Rifà