Apunta’t a l’Actuació de Vilafranca de Conflent, Catalunya Nord.
El Pallagos del Conflent tenen un parell d’activitats programades per nosaltres, tot i que encara s’han de concretar i confirmar, segons número d’assitents. Parleu amb els membres de la junta per acompanyar-nos a les activitats del día abans.
Participació del CORDHOMES al dia de la memòria històrica (10 de junys de 2013)
CELEBREM 25 ANYS (…DEL POSEIDON, EH!)
Hem començat amb la foto de rigor, i ens hem acomiadat de les companyes no bussejadores que han optat per anar a mercat.
La immersió és facileta: seguint la paret en direcció sud, amb profunditat màxima de 22 metres, amb roques de coral·ligen on hem pogut observar alguna llagosta, una bròtola, un congre, i alguna escórpora i altres espècies que queden reflectides a les següents imatges. A destacar: pops molt grossos, tords molt pintats, i el nudibranqui Janolus cristatus.
A la sortida la celebració d’aniversari ha continuat: ens esperaven uns globus i una ampolla de cava.
A la tornada, el mar -com ja havia previst el patró- s’havia anat enrabiant. Les onades eren considerables i, de tant en tant, n’entrava alguna sota coberta (remullant el president quan ja anava ben vestit); i el mareig ha fet acte de presència. Per això, l’estratègia ha estat arrecerar-se i mirar a l’horitzó.
PER MOLTS ANYS, POSEIDON!
Fotos:
Xevi Rifà
Dani Palau (el congre)
l’Arrossada al Pompeu Fabra
Hola, bon dia.
Després de consultar totes les previsions meteorològiques hem decidit fer l’arrossada al Pompeu Fabra
PARTICIPACIÓ DEL CORDHOMES AL 33è FESTIVAL DE CANT CORAL DE CENTELLES A CÀRREC DE LA SOCIETAT CORAL LA VIOLETA
Ja tenim guanyadors del concurs de dibuix
Després d’uns dies exposats a l’entrada de l’escola i de poder efectuar les votacions, ja hem obert la bústia i tenim els guanyadors del concurs de dibuix. Com cada any, el dibuix o dibuixos més votats són els que serigrafiem en el regal que AMPA. Aquest any hi ha hagut empat en nombre de vots i per tant tenim 2 guanyadores: la Núria G. i la Martina B. Felicitats a totes dues, sou unes artistes.
UN CAPGROS PER A CADA AULA
L’AMPA i l’equip educatiu de l’Escola Bressol Els Picarols han impulsat de forma conjunta un projecte per elaborar els capgrossos del centre. En total seran sis capgrossos adaptats perquè els puguin portar els infants, que representaran cadascuna de les aules de l’escola: les marietes, els titelles, l’elefant, el cargol, en Joan Petit i el Gegant del Pi.
La col·laboració dels pares i mares de l’escola ha estat vital per tirar endavant aquest projecte. S’han programat tres sessions per elaborar els capgrossos, de les quals dues ja s’han dut a terme. La tercera, que servirà per acabar de donar-los la forma definitiva i fer els últim retocs, està programada per aquest dijous 6 de juny de 3 a 7 de la tarda. Tots els pares i mares hi podem participar, assistint a tot el taller o bé durant una estona.
Mentre els pares treballen en una aula, les educadores es fan càrrec dels infants en un altre espai de l’escola.
Els capgrossos de Els Picarols es podran veure per primera vegada per la festa de final de curs, el 24 de juliol.
Galeria d’imatges del taller de capgrossos, aquí
Una nit a l’òpera: Memorial Josep Roqué
S’acosta l’arrossada!!!
Hola famílies,
S'acosta el dia de l'arrossada!
Ja t'ho pots reservar: el diumenge 9 de juny a Sant Jaume, a partir de 2/4 de 12.
La venda de tiquets la farem a l'escola el dimecres dia 22 i dijous 23
a les hores d'entrada i sortida (a les 9h, 13h, 15h i 17h),
El preu dels tiquets és de 12€ pels adults, 7€ pels nens de 5 a 9 anys i 3 € pels nens de 1 a 4 anys.
Si us és impossible venir a comprar els tiquets aquests dies però esteu interessats a venir podeu trucar al:
676.514.884 (Sílvia Coromina) o 677.469.031 (Anna Font).
Caldrà que porteu plats, gots, coberts i tovallons.
Tot i que a Sant Jaume hi ha algunes taules i cadires, els que en tingueu càmping porteu-les per si fan falta.
Taller informatiu i pràctic
El proper diumenge, 26 de maig, la Colla de diables Serpents de Manlleu farà un taller informatiu i pràctic destinat a tota aquella gent que tingui ganes de fer de diable o tabaler i d’aquesta manera participar dels correfocs que realitza la colla anualment.
La convocatòria és a les 12 del migdia als jardins de Can Puget de Manlleu.
Diari de Manlleu – Intercanvi a Villava
VISITA AL BOREAS
Avui, 12 de maig, hem fet col·lectiva amb els nostres amics del Triton Diving de Llafranc i… no hem anat als Ullastres! 😉 Hem anat el Boreas, que és un vaixell que varen enfonsar expressament fa uns quants anys davant Palamós.

L’estat del mar (en superfície) era bo: Tot i que pel nord bufava la tramuntana, cap al sud el mar estava ben pla. Ens hauria agradat que la visibilitat (al fons) fos millor que en les darreres col·lectives però no ha estat així: Ha millorat una miqueta, però no massa . Haurem d’esperar a la propera.
La immersió comença baixant per la boia que està lligada a la popa del Boreas. Als 35m hi ha el fons de sorra on reposa el vaixell, des d’on comencem veient l’hèlix. D’allà, anem voltant la part exterior més fonda i després pugem a coberta i ens passegem per passadissos, escales i bodegues, trobant de tant en tant algun banc de peixos.
La immersió s’acaba passant uns quants minuts als 3 metres fent descompressió i, un cop fora de l’aigua, és el moment d’un altre tipus de descompressió, gentilesa dels “Tritons”.











