PETITA CRÒNICA DE LA SORTIDA A ES CAIALS AMB FAMÍLIA

A finals de juliol vàrem fer una sortida d’AMSO amb les famílies, a Es Caials – Cadaqués, amb l’objectiu de fer bateig als «alevins», com ja vàrem fer l’any passat.  Evidentment, els «veterans» vàrem aprofitar per fer un parell d’immersions.

Aquest any, qui va fer el bateig va ser la Maria Surinyac i li va anar molt bé.

A continuació podeu veure algunes fotos de les immersions i al final la foto de grup, sota els pins, després de dinar de pic-nic, en companyia de les formigues com cada any.

Fotos:  Lambert Bañeza i alguna d’en Xevi Rifà (després que se li desentelés la càmera)

 
 

 
 

 
 
 
 

 La Maria Surinyac, ben acompanyada, al Llanishen:

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


PREPARANT LA FESTA DE FINAL DE CURS

Un any més el curs escolar arriba a la seva fi a l’escola bressol Els Picarols. El proper 24 de juliol, infants i famílies ens acomiadarem de l’ equip educatiu. Per a molts serà només un a reveure fins el mes de setembre, però per a d’altres serà el punt i final al seu pas per l’escola bressol.

Tant per als uns com per als altres aquest sempre és un dia especial, i per això des de l’AMPA de l’escola el volem celebrar amb tots vosaltres.

Us animem doncs a participar a la FESTA  DE FINAL DE CURS!!!

PROGRAMA DE LA FESTA

Data: 24 de juliol de 2013
Hora: 17:30 h
Benvinguda de l’equip educatiu 
Espectacle infantil a càrrec de Jaume Barri
Entrega de les orles als infants de P2
Berenar 

Lloc: Parc de l’Arborètum (entrada per davant de les piscines i creuant el pont). 
En cas de pluja la festa es traslladarà al teatre de l’escola Puig-Agut.

COMPRA DE TIQUETS

Fins el 19 de juliol es poden comprar els tiquets del berenar al despatx de direcció de l’escola bressol (Elisabet Torrents).
Els tiquets són, només, per participar al berenar. Qui ho prefereixi, pot venir a la festa sense tenir entrepà.

Preu del tiquet
Socis de l’AMPA*- 1 euro
No socis – 3 euros

*Són socis de l’AMPA els infants, pares, mares i germans d’infants que han pagat la quota de l’associació.

El tiquet inclou un entrepà (a escollir entre pernil dolç i formatge), beguda i fruita.
Com ja sabeu, l’escola bressol Els Picarols és escola verda. Per això, i per respecte al nostre entorn, us demanem que tothom porti de casa un got reutilitzable i un tovalló de roba.

Descarregueu el tríptic de la festa, aquí

PASSEJADES EN PONI I PLANTADA D’ARBRES A LA JORNADA DE PORTES OBERTES


Encara que fa molts dies que la jornada de portes obertes de l’escola bressol Els Picarols va tenir lloc (el passat 20 d’abril), no podíem deixar passar una entrada al bloc sobre aquella matinal de dissabte, en què l’AMPA del centre vam participar de ple en les activitats que s’hi van organitzar. 

Mentre l’equip educatiu al complet rebia els pares, mares i infants interessats en inscriure’s a l’escola de cara al curs vinent, per mostrar-los el centre i explicar-los el projecte educatiu, des de l’AMPA els teníem un parell de sorpreses reservades al pati de P2 per quan acabessin la visita. 
Per una banda, tots els infants podien fer una passejada al damunt d’un parell de ponis i, per altra banda, podien donar la benvinguda a la primavera ajudant-nos a plantar les flors i herbes aromàtiques que omplen els voltants del pati.

Vegeu galeria de fotografies de la jornada de portes obertes, aquí

ASSEMBLEA GENERAL AMPA ELS PICAROLS. CURS 2012 – 2013


Abans de finalitzar el curs escolar, l’AMPA de l’escola bressol Els Picarols us convoca a l’ ASSEMBLEA GENERAL de socis per a tots els pares i mares membres de l’AMPA, amb l’objectiu de fer balanç de les accions dutes a terme aquest curs i mantenir-vos a tots i a totes informats de tot allò que organitzem i duem a terme.





L’assemblea tindrà lloc el proper dimecres 3 de juliol de 2013, a les 21.00 h, a l’escola bressol Els Picarols.


ORDRE DEL DIA:
– Repàs de les activitats realitzades aquest curs
Quota de l’AMPA pel curs 2013 – 2014
Estat de comptes
– Canvi de Junta pel proper curs 2013 – 2014
Precs i preguntes

Igualment us recordem que la junta de l’AMPA està oberta a tots els pares i mares del centre, i que com més siguem més activitats i accions podrem dur a terme en benefici dels nostres fills i filles. Si esteu interessats a formar part de la nova junta, podeu enviar un correu electrònic a l’adreça ampaelspicarols@gmail.com


Esperem comptar amb la vostra presència!!!

A LA REPÚBLICA DE LA TRAMUNTANA

 

En un moment en que hi ha molt enrenou per unes possibles fronteres, hi ha un petit territori que -sense fer gaire soroll- va mantenint la seva pròpia identitat: «La república de la tramuntana». Nosaltres hi hem anat aquest cap de setmana. 
Hem estat a Llançà i… ens ha tocat tramuntanada!
Per sort, tot i el vent, hem pogut sortir a mar i fer les tres immersions en dos dies, com ve essent habitual el darrer cap de setmana de juny, des de fa uns quants anys.
Aquesta vegada hem sigut «els habituals» de les col·lectives d’AMSO, en Ramon, en Lambert i en Marc, en Dani, en Jordi, l’Assumpta, la Mar, la Bet i en Xevi; i uns companys de Madrid (en Javier i l’Anabel) i del Vallès (en Paco), que ens han acompanyat.
A continuació us en fem la crònica:

L’expedició comença el divendres a la tarda, que és quan els submarinistes amb les nostres famílies, arribem a l’hotel GriMar, un hotel on sempre ens tracten de meravella.
És un hotel familiar, envoltat de jardins dels quals destaquen una bassa amb nenfúfars i peixos, i les hortènsies florides més grosses que hem vist mai. L’hotel també té una piscina fantàstica, que agrada molt als no-submarinistes del grup. Aquesta vegada, però, no hem pensat a fotografiar-la. Disculpeu l’oblit! (si teniu curiositat podeu veure la crònica de l’any passat).

 
 
 

Amb aquestes hortènsies tan precioses, no hem pogut resistir la temptació de fer-nos-hi unes fotos…

 
 
 

La terrassa de l’hotel és un bon lloc per fer petar la xerrada els vespres després de sopar.  Aquest any, la fresqueta i el vent ens han obligat a posar-nos jaquetes.

 Tot i que n’hi han alguns que opten per escalfar-se d’una altra manera. Jeje.

El dissabte de bon matí, en Miquel Vila, del Centre d’Immersió Cap de Creus ve a l’hotel a buscar els equips de submarinisme i, tot seguit, anem a peu cap al port on ja ens espera el catamarà, que compartirem amb un grup nombrós de submarinistes francesos.

El mar es veu mogut, el vent bufa del nord, no massa favorable per fer immersions al Cap de Creus. Tot i així, en Miquel opta per portar-nos-hi perquè és on hi ha les millors immersions i esperem que el mar aguanti.  
Ens posem a recer de l’Illa la Galera i… cap a l’aigua s’ha dit!
La visibilitat no és gaire bona.  O millor dit, la visibilitat és molt dolenta però tot i així podem veure algunes espècies interessants.

Un Cerianthus:

Esponges:

Gorgònica blanca:

Un roger que busca menjar a la sorra:

I una verada que espera que se li escapi alguna cosa al roger:

«Penjolls» de postes, acompanyats d’algues acolorides:

Tres cues:

Opistobranquis i cargols:

 Anèmones,

 i altres espècies típiques del coral·ligen:

 
 

 En Ramon, ha filmat les immersions.  Quan les editi, …si les edita 😉 , ja les penjarem.

I «els Bañeza», han practicat algunes «posses», més o menys reeixides:

Acabada la immersió tornem a port encarant i saltant la tramuntana.

Tornem a l’hotel i dinem al primer torn, a les taules que teníem convenientment reservades i identificades. Som el «Grup d’en Xevi Rifà», que és qui es cuida d’organitzar les col·lectives i també aquesta sortida.

I, sense temps per la migdiada, a 2/4 de 3 tornem a ser a port per anar cap a la segona immersió del dia.  Aquesta vegada, en Miquel ja opta per anar cap al nord, a Punta Falcó, que és dels pocs llocs (per no dir l’únic) que queda a recer de la tramuntana quan es molt forta.

Ens llencem a l’aigua i, abans de submergir-nos, ens acostem a les roques nedant en superfície.  Se’ns fa una mica llarg aquest trajecte.

La visibilitat és similar a la immersió del matí, o sigui, dolenta.  I aquí teniu alguna mostra del que veiem:

Un cop acabem la immersió, s’agraeix l’ascensor del catamarà i la dutxa d’aigua dolça i calenta que ens espera.

I… arribant a port, la merescuda cerveseta.

D’aquí a l’hotel, on repetim el mateix de la nit anterior i anem a dormir d’hora perquè l’endemà, de nou, sortim al primer torn, al de 2/4 de 9.

I ens toca treure els equips que el dia abans hem hagut de guardar dins els patins del catamarà (per deixar l’espai als grups que han bussejat al segon torn, després de nosaltres).
«Ja ho teniu tot?», diu en Xevi des de baix:

I com que el vent no ha amainat, tornem anar cap al nord, cap a la ratlla de França.  Novament, a Punta Falcó.

Pel camí, un cop equipats, aprofitem l’escalforeta del sol:

I, de nou, a l’aigua!  Però aquesta vegada, procurem estalviar-nos el trajecte en superfície i la cosa va millor.

Algunes imatges de la immersió:

I, retrovem una àncora abandonada que ja vàrem veure a la immersió d’ahir.

I acabem amb unes espècies que sempre fa goig veure:  escórpora, mòllera i opistobranqui:

I «això», que sembla la lluna, és una medusa:

I aquí s’acaba la darrera immersió d’aquest intens cap de setmana.

I el darrer àpat en família i la foto de grup.  A l’espera que l’any vinent hi puguem tornar.

Fotos: Xevi Rifà i Dani Palau

Gimcana solidària

La Colla Castellera Nyerros de la Plana en motiu del nostre 15è aniversari organitzem una Gimcana Solidària conjuntament amb el Banc d’aliments de Manlleu.

Aquesta tindrà lloc a la Pl. Fra Bernadí el proper dissabte 29 de juny a les 16.00h fins les 20.00h

La inscripció serà fent una donació en espècies al banc d’aliments de Manlleu (sacs d’arròs, llegums, etc…) o pagant la voluntat (destinada a aquesta mateixa causa).

La gimcana constarà de 16 proves, amb temàtica castellera i/o tradició de la própia colla, per a totes les edats on podràn participar-hi famílies senceres i grups d’amics de totes les edats.

1 La Faixa, 2 El Mocador, 3 La Camisa, 4 La Gralla, 5 El Tabal, 6 El Pom, 7 La Pinya, 8 El tronc, 9 Força, 10 Equilibri, 11 Valor 12 Seny, 13 El Casc, 14 L’aigua, 15 Expert en Xuclar Flams, 16 Protector Bucal

Les proves estaràn repartides entre les voltes de la Pl. Fra Bernadí i la Pl. dalt Vila.

La jornada culminarà amb la bufada d’espelmes d’un gran patís casteller dels 15 Anys a compartir entre tots els assistents a l’esdeveniment i l’entrega de premis.

Seguidament per tancar l’acte es realitzarà un pilar de comiat.