Participació a la Festa dels 90 anys dels Gegants de Manlleu
El passat 20 d’abril es va fer la celebració dels 90 anys dels gegants més antics de Manlleu, la Montserrat i en Jordi.
A la festa hi van participar divuit colles geganteres i diferents entitats de Manlleu, com la Colla de Diables vam col·laborar-hi amb l’encesa del pastís i amb una petita cercavila a càrrec dels tabalers.
Video concert solidari “Torelló amb Jalapa (Guatemala)” 2013
Concert solidari del CORDHOMES a la 14ª Campanya Solidària: “Torelló amb Jalapa (Guatemala)”
Abril 2012: excursió a Montserrat
Sant Jordi 2013 amb Nyerros de la Plana
Demà ens trobaràs a la plaça Fra Bernadí de Manlleu, a partir de les 9.30
A les 18.00 farem el pilar de St. Jordi.
Atenció socis i membres: Amb motiu del pilar de Sant Jordi i del partit FC Bayern München – FC Barcelona, l’assaig de dimarts passará excepcionalment a dimecres, com de costum a les 21.00.
Tercera actuació de la temporada – 21 d’abril
Aquest diumenge, a les 12:00h tenim actuació a Mollet del Vallès, a la Plaça Prat de la Riba (mapa).
L’actuació serà juntament amb Castellers de Mollet i Castellers de Solsona.
El bus sortirà de Manlleu (Plaça Àngela Roca) a les 10:15h i de Vic (Estació de bus) a les 10:30h.
Va, que hem d’acabar d’arrencar la temporada i anar treballant de valent!
Força, Nyerros!
DEL RODAJOCS A LA JORNADA DE PORTES OBERTES
Els últims estan essent uns caps de setmana molt intensos pels infants de l’escola bressol Els Picarols i per a les seves famílies. Dissabte passat, a l’Arboretum de Manlleu hi va tenir lloc el Rodajocs, en el marc de la Xarxampa. Durant tot el matí aquest espai va acollir activitats lúdiques en família que tenien com a eix conductor l’ús de materials reciclats i que estaven organitzades per les diferents AMPAs de Manlleu.
L’AMPA de l’Escola Bressol Els Picarols hi vam participar amb una activitat de joc heurístic especialment pensada per a infants de 0 a 3 anys. Tots els nens i nenes que s’hi van acostar van poder experimentar lliurement amb materials reciclats com pots de iogurt, pots metàl·lics, cadenes o taps d’ampolla entre d’altres.
Tot just una setmana després, aquest dissabte 20 d’abril, l’escola bressol organitza la seva jornada anual de portes obertes. De 10.00 a 13.00 h. les instal·lacions del centre estaran obertes a tothom, i especialment a famílies amb infants en edat d’acudir a l’escola bressol. Les educadores de Els Picarols faran visites guiades i explicaran el projecte educatiu del centre. A més, també hi haurà una exposició de material didàctic divers que s’usa en el dia a dia de l’escola.
Des de l’AMPA no hi podíem faltar. Si us animeu a venir, podreu gaudir de passejades en poni pel pati de l’escola i podreu col·laborar en una plantada de flors per celebrar que estem en plena primavera.
Us hi esperem!!!
COL·LECTIVA D’ABRIL AMB COMPANYIA DE DOFINS I TONYINES (JA QUE NINGÚ MÉS S’ANIMA)
El diumenge 14 d’abril teníem prevista col·lectiva a Tossa de Mar però com hi va haver poc èxit de convocatòria, vàrem decidir canviar de plans i ens en vàrem anar a Llançà amb el Centre d’Immersió Cap de Creus.
Feia un dia primaveral fantàstic; en sortir de port la mar estava plana, plana, plana.

En passar per davant de Puig Gros vàrem sentir l’avís de «Dofins!». En vàrem veure diversos grups que anàven resseguint la costa, mentre nosaltres anàvem en direcció Cap de Creus.
Bufava una mica de vent de garbí (sud-oest) i la previsió era que anés a més. Per això, en Miquel, va decidir que el punt d’immersió fos el Portaló Nord, on quedàvem arrecerats del vent.
L’aigua encara no està massa neta i es manté entre 12 i 13 graus.
La immersió es fa seguint una paret de coral·ligen que baixa fins a més de 40 metres. Molt entretinguda per mirar racons. Amb molta gorgònia, corall, morenes, nudibranquis… I cap amunt, molt peix. Llàstima de la poca visibilitat, que no ens permetia veure tot el que hi havia.
A la tornada, la mar ja no estava tan plana i vàrem poder contemplar l’espectacle de tonyines saltant fora de l’aigua en el moment d’alimentar-se, i de grans grups d’ocells que s’aprofitaven de les envestides de les tonyines als bancs de peixos.
La col·lectiva es va acabar amb una cerveseta a bord, amb el Canigó nevat al fons.
Fotos: Xevi Rifà
JOC HEURÍSTIC I MOLTES ALTRES ACTIVITATS AL RODAJOCS D’AQUEST ANY
Les AMPA de totes les escoles de Manlleu, en el marc de la Xarxampa, estem organitzant una nova edició del Rodajocs, una matinal d’activitats lúdiques en família i en un context de respecte pel medi ambient i la sostenibilitat. És per això que aquest any, totes les activitats que s’hi duran a terme tindran com a eix conductor l’ús de materials reciclats.
L’edició d’aquest any del Rodajocs se celebrarà el proper dissabte 13 d’abril a l’Arboretum a partir de 2/4 d’11 del matí. En cas de pluja l’activitat quedarà ajornada i se celebrarà un altre dia.
L’AMPA de l’escola bressol també participa activament al Rodajocs organitzant una activitat de joc heurístic pensada per infants de 0 a 3 anys. Entre la resta d’activitats programades hi haurà tallers de construcció d’instruments, de guirnaldes o de moneders, papiroflèxia, la construcció d’una casa amb brics o una demostració de robots fets de Lego.
A més, al llarg de tot el matí també es farà un mural gegant a terra de forma conjunta, en què imatges simbòliques de Manlleu s’ompliran amb materials reciclats. També hi haurà jornada de portes obertes a la deixalleria municipal i un esmorzar popular per a tots els assistents.
Us animem a participar al Rodajocs. Esperem veure’ns tots plegats el proper 13 d’abril a l’Arboretum.
Més informació del Rodajocs, aquí
Concert benèfic dia 6 d’abril de 2013
Participació del CORDHOMES a la 14ª Campanya Solidària: “Torelló amb Jalapa (Guatemala)”
El concert es realitzarà el mateix dia 6 d’abril a l’església de Sant Feliu de Torelló a les 21:00 h
Podeu trobar més informació sobre aquesta campanya solidària en el següent link:
14 d’abril: cartes a l’estimada immortal 2, ja tenim la crítica del 9nou!
El concert de l’Albert Guinovart, al 9nou:
Segona actuació de la temporada – 17 de març
Ja arriba la primera actuació a la comarca! Com és tradicional, actuarem per la festa de l’arbre de Gurb.
L’actuació és les 11h, juntament amb Castellers de Castelldefels, davant del CEIP Les Escoles (C/ Vallès s/n).
Si a Barcelona vam ser força gent, actuant a casa hem de ser encara més i començar amb bon peu la temporada.
Força, Nyerros!
UNA PLANTADA D’ARBRES AL DOLCET OBRE LA SETMANA AMBIENTAL DE MANLLEU
Fa temps que no publiquem coses al blog, perque ara tenim un compte de facebook, si ens voleu seguir, els que tingueu compte de facebook.
http://www.facebook.com/AssociacioAnimalistaDeManlleu?fref=ts
Si no teniu facebook, ens podeu escriure al correu electrònic per qualsevol dubte:
animalistesdemanlleu@gmail.com
Gràcies,
Adam Macià.






