ANEM A BUSCAR ELS TIONS DE L’ESCOLA

D’aquí a poques setmanes arriben les festes de Nadal i és hora de començar a preparar-les. Un dels aspectes d’aquestes festes que més il·lusió fa als nens i nenes és l’arribada del tió. 

És per això que el dissabte 1 de desembre a les 10.30h us proposem que ens trobem infants, pares, mares, avis, tiets, educadores… a l’Embarcador del Ter, per buscar els tions de cadascuna de les aules de l’escola.

Un cop haguem trobat els tions, us convidem a esmorzar xocolata desfeta i coca al Museu Industrial del Ter, on també tindrà lloc una petita representació teatral de temàtica nadalenca 
a càrrec de membres de l’AMPA i educadores de l’escola. 

Recordeu, com sempre, que cal portar tassa i tovalló de roba.

AGRAÏREM QUE CONFIRMEU ASSISTÈNCIA abans del dimecres 28 de novembre retornant la butlleta annexa a la bústia de l’AMPA (davant direcció de l’escola)

ESPEREM TROBAR-NOS TOTS JUNTS A LA FESTA DELS TIONS!!!

Fem galetes

El proper dimecres dia 21, l’espai familiar de l’escola farà el talles «Fem galetes casolanes» a càrrc de l’Ester, Imma, Carme S. i Carme R.
Lloc: Escola Bressol Colors
Data i hora: dia 21 de novembre a les 15.15h.
Data límit per la inscripció: Dilluns 19 de novembre.
Cal portar un tuper, una cullera i un bol.

info_ASSAMBLEA GENERAL

Dijous, 8 de noviembre de 2012.

Assemblea General del curs 2012-201 de l’AMPA Escola Bressol COLORS. A les 21:00 hores, a l’escola.
Esperem comptar amb la vostra presència, perquè l’AMPA som TOTS, tu formes part de l’AMPA.

ORDRE DEL DIA
1-Lectura i aprovació, si s’escau, de l’Acta anterior
2-Informacions vàries de l’AMPA
 3-Activitats per aquest curs. Xarxampa, Curset piscina
4-Gimcana / Marató / PEE
5-Liquidació / estat de comptes del curs 2011-2012.
6-Renovació i ampliació de càrrecs de la Junta de l’AMPA.
7-Precs i preguntes.

QUAN VE EL TEMPS DE COLLIR CASTANYES…

Tal com dicta la tradició, dimecres passat l’escola bressol Els Picarols i l’AMPA vam celebrar la Castanyada, en una festa que va tenir lloc al centre cívic Frederica Montseny i on van acudir més de cent persones entre nens i nenes, educadores, pares i mares, germans, àvies i avis…


Molts dels infants anaven disfressats de castanyeres i castanyers, amb mocadors o gorres al cap, davantals i galtes vermelles o bigotis pintats a la cara. Per menjar, no van faltar els panellets fets al taller organitzat per l’AMPA dos dies abans, les castanyes torrades al pati de l’escola i repartides per una autèntica castanyera i les mandarines, així com els sucs de fruita per fer baixar el berenar avall.


Les educadores de l’escola van preparar una sèrie de racons temàtics relacionats amb la tardor perquè els nens i nenes poguessin experimentar: un camí de fulles seques, cistelles amb herbes aromàtiques i d’altres amb fruites de temporada i unes cortines amb elements de tardor. La festa es va allargar una bona estona i va acabar amb el ball de la castanyera per part de tots els assistents. 

PREPARANT ELS PANELLETS PER LA CASTANYADA

Dos dies abans que a Els Picarols se celebri la festa de la Castanyada, un grup de pares, mares, àvies i, sobretot, nens i nenes, ens hem trobat a l’escola per preparar els panellets que aquell dia ens menjarem entre tots. Aquest dilluns a la tarda, tots junts hem treballat de valent per donar forma a aquests dolços tan llaminers.

Al final n’hem fet de xocolata, de coco i de sucre morè, i ens han quedat de formes diverses, totes més o menys similars a una boleta,que a vegades era més gran i a vegades més petita. El que també hem fet ha estat embrutar-nos de dalt a baix amb la massa i, sobretot, ens ho hem passat molt bé.

Ara només falta que la Sole, la cuinera de l’escola, demà posi els panellets al forn. Llavors sí que tot estarà a punt per celebrar com cal la Castanyada, aquest dimecres a la tarda al centre cívic Frederica Montseny.


Actuació la festa Major a Roda de Ter, 2012.

Ahir diumenge es va celebrar a Roda de Ter una actuació castellera amb motiu de la Festa Major amb la participació dels Sagals d’Osona, Salats de Súria i Nyerros de la Plana.

Els Nyerros van completar ahir la millor actuació de la temporada incloent el 5d6 que feia un any sense fer-ho, d’aquesta manera els Nyerros afronten la Diada del dia 30 a Manlleu en el millor moment de la temporada. 

 -Nyerros de la Plana: 
 pd4, 3d6, 5d6, 2d6 i pd5.

 -Salats de Súria:
 pd4, 3d6, 3d6a, 4d6, pd5.

 -Sagals d’Osona: 4pd4, 7d7, id4d8, 4d8, 3d7xs i vano de 5 

El passat mes d’Abril vam fer parada a la Fira de la Setmana PIC, al barri de L’ERM de Manlleu. Es la fira d’associacions de Manlleu, on exposen les seves activitats, i també és fa la Fira del Joc, on es fan i jugen jocs per nens. Cada parada en teoria ha d’organitzar un joc, i nosaltres ajudàvem els nens a fer màscares d’animals. Eren senzills, fotocopiats en cartró i enganxats a un pal. Us envio les imatges de les màscares que feiem. . No és gaire bon lloc per mostar el que fem, pero fins ara sempre hi donem suport. Aquest any erem Manel, Debby, Adam i Georgina.
Adam.

Conferència «L’infant amb Trastorn de l’Espectre Autista»

El proper dimarts 24 d’abril l’Associació Síndrome d’Asperger d’Osona organitza la conferència “l’Infant amb trastorn de l’espectre autista” a càrrec de Lluïsa Nebot Fortuny, psicòloga i col·laboradora de l’Associació Síndrome d’Asperger.

La conferència oberta a tothom tindrà lloc al Casal Cívic Frederica Montseny de l’Avinguda Puigmal, 137-139 de Manlleu a les 8 del vespre.

Presentació de diapositives

Hola, us volia comentar que la Presentació de diapositives que tenim aqui al blog, hi ha algunes fotos que potser no entendreu. N’hi ha una per exemple:
 *d’un gos blanc i negre estirat en un sofa verd que sembla mort, però està dormnint en una postura molt estranya!
* Un altre foto d’un gos mort, (aquest sí que és mort de veritat). El vam trobar mort en una casa vella que uns amics llogaven a Calldetenes. No sabem que li va passar al gos, però va morir allà dins i ningú el va treure, fins que va avisar a la policia crec.
* Hi ha una foto o dues d’un toro, que és un toro que tenim rescatat.

Bé si n’hi ha alguna que no enteneu, ens ho podeu demanar i us ho explicarem. Moltes fotos són fetes per l’Ivan.

Bé fins un altre,

Adam.

AQUESTA CARTA TAMBÉ LA VAIG PUBLICAR AL 9 NOU AQUEST ANY 2012.

Foie

Aquestes Festes de Nadal segurament haureu vist la paraula foie en molts menus de restaurants. Últimament s’ha fet molt popular i el seu preu ha baixat considerablement. És depriment, perque la gent no sap realment el que menja. La paraula foie vol dir fetge en francés i foie gras, que és com s’hauria d’anomenar, vol dir fetge greixós. En català no té tanta gràcia el nom, oi? Aquest fetge greixós és degut a una malaltia anomenada hepatonecrosis. Així, el que la gent menja en realitat, és «carn» malalta. A més, sabeu com es produeix el foie ? Forçant a ànecs o oques a menjar més del que volen, introduint-los un tub al coll fins a l’estòmac i omplint-los amb menjar i per aixó el fetge va creixent anormalment. Aixó provoca un patiment enorme als animals que intenten amagar el cap quan els toca l’hora de menjar. I no es poden escapar ja que viuen en gàbies molt petites o no poden girar ni moure’s. Aixó és ètic?
Bon profit.

Adam Macià
Manlleu

A CONTINUACIÓ PUBLICO AQUESTA CARTA MOSTRA QUE PODEU FER SERVIR SENSE DEMANAR PERMÍS PER ENVIAR A RESTAURANTS ON SERVEIXEN FOIE. LA VAIG COPIAR I ADAPTAR D’UNA CARTA EN ANGLÉS.

Benvolgut chef o gerent,


Li escric per fer-li arribar la meva preocupació sobre el fet que en el seu restaurant seviu Foie Gras. Li explico a continuació:
Espero que un cop llegit la meva carta i la seva posterior reflexió, s’uneixi al creixent nombre de restaurants que s’han compromès a no servir foie gras en el reconeixement de la crueltat inherent a la producció de foie gras.

El foie gras és produït per l’alimentació forçada d’ànecs o oques amb quantitats molt grans d’aliments, a través d’una bomba mecànica, diverses vegades al dia durant un màxim de tres setmanes. Al final d’aquest període d’engreix, els fetges de les aus s’inflen fins a deu vegades la seva mida natural. Les aus es sacrifiquen a continuació, i els seus fetges es venen com «foie gras». Aquestes condicions provoquen lesions considerables, i la taxa de mortalitat d’animals en la producció de foie gras és molt superior al de les indústries d’altres animals. Algunes aus moren quan el tub d’alimentació els trenca la gola. Altres moren de la ruptura d’òrgans interns o asfíxia quan el menjar queda encallat al coll i sistema digestiu. Molts estan tan debilitats físicament i pel dolor final del període d’alimentació forçada, que són incapaços d’aixecar-se o caminar.
La producció de foie gras és tan cruel que ha estat declarada il.legal per una sèrie de països europeus, entre ells la República Txeca, Dinamarca, Finlàndia, Alemanya, Luxemburg, Noruega, Polònia, Suècia, Suïssa i el Regne Unit a l’agost de 2003. El Tribunal Suprem d’Israel va decidir que la pràctica, viola les lleis de la nació en matèria de benestar dels animals de granja i va prohibir-ho al cap d’un temps. El setembre de 2004, el governador de Califòrnia (Estats Units) Arnold Schwarzenegger va signar com a llei, un projecte de llei que prohibeix l’alimentació forçada d’ànecs i oques en la producció de foie gras. La llei entrarà en vigor aquest Juliol 2012. Altres estats estàn pensant en prohibir aquesta cruel exquisidesa a causa de l’oposició pública generalitzada.
Com a gerent de negocis, vostè pot apostar anar en contra d’aquesta crueltat amb l’aposta del «Compromís de no servir foie gras». En la nostra experiència, cada vegada hi ha més gent que vol un tracte més humà als animals i la gent aprecia les empreses que fan les coses bé, especialment molts consumidors que cada vegada es preocupen més sobre com es produeixen els seus aliments. Un exemple és que els productes ecològics cada vegada tenen més pes en el mercat, inclús ara en època de crisis econòmica. I el Foie Gras mai podrà ser catalogat com a ecològic. Això ho diu tot. 
 

 

Ocells

He llegit sobre la polèmica de caçar i engabiar ocells per cant i m’ha sabut greu dues coses: una, que el govern de CIU hagi permès la caça d’un tipus d’ocells, invalidant la llei que el Tripartit va aprovar. I l’altre que els ocellaires pensin que poden fer el que volen amb els ocells i a sobre dient que protegeixen el Medi Ambient i els propis ocells, quan no és així. Si realment els estimen i no els volem matar ni fer mal, i només volen sentir el seu cant, que es facin ornitòlegs i els observin en el seu medi. És cruel engabiar ocells salvatges, (encara que sigui per un temps curt) que han nascut per volar i ser lliures i no haurien de ser objectes per fer el que es vulgui. Les gàbies que fan servir són petites, per evitar que els ocells es facin lesions en voler-se escapar. L’altre cosa que molta gent no sap dels ocellaires, és que per caçar els ocells, fan servir branques d’arbres, que mòltes vegades tallen indiscriminadament fent malbé els arbres i a més no demanen permís als propietaris dels terrenys on creixen. També deixen deixalles al voltant del lloc on han caçat. Així que gaire amants de la Natura no són, oi? I els de CIU m’han decepcionat molt, perquè aquesta maniobra és només política, desfer lleis que han fet els seus enemics, els del Tripartit o qualsevol que no sigui del seu partit centralista. I anar en contra de lleis europees, no és delicte? Només són europeus quan els convé.
Felicitats a la Linda Wheeler per la seva carta i espero que més persones podem fer pressió per salvar els ocells.

 
Adam Macià
Manlleu
 

Guardeu el matí del dissabte 31 de març per aquesta xerrada

XERRADA A CÀRREC de la Dra. Núria Querol

«Violència contra els animals i violència interpersonal: aspectes ètics, psicològics i socials»
data: dissabte 31 de març
hora: 11 del matí
lloc: Centre Cultural La Mercè Pujada de la Mercè, 12 17004 – GIRONA
Organitza: Associació Girona Animalista
Contacte: deborah.parris.littler@gmail.com