Idea’t. Nadal Cultural a Manlleu

Pròxim concert del Cordhomes al Nadal Cultural de Manlleu:

21.00h NIT DE CORALS

Actuació de l’Associazione Canora Folkloristica Nova Alguer i les corals de Manlleu: Coral Regina, Cor d’Homes i Nàiades-Cor de Noies

Import de l’entrada: 5€

Lloc: Església de Santa Maria de Manlleu

Organitza: Ajuntament de Manlleu-Cultura

LA LLUMINETA JA TÉ GUANYADORS


La família d’en Sergi Gilabert ha estat la guanyadora de la Llumineta de l’AMPA d’aquest any. El seu número, el 60, va coincidir amb les dues últimes xifres del segon premi de la Loteria de Nadal, sortejada el passat 22 de desembre. 

Com que la casella del número 58, corresponent a la terminació Grossa, havia quedat buida, d’acord amb la normativa establerta per l’AMPA la panera va recaure en la casella coincident amb el segon premi.
 

En Sergi Gilabert, el seu germà gran i els seus pares van recollir la Llumineta el passat 24 de desembre a l’escola. 

Felicitats!!!

Aquest dimecres… La Paradeta

Benvolgudes famílies,

Aquest dimecres (19 de desembre) a les 9h del matí i a les 15h de la tarda trobareu una paradeta a l’escola on podreu comprar els diferents productes de l’AMPA de l’Escola Colors en els darrers anys. Així, hi trobareu tasses, paraigües,tovalloles, bossa, tuper…

Els preus dels productes són els següents:

Animeu-vos.

HEM PORTAT EL TIÓ A FER IMMERSIÓ

Avui hem fet “la col·lectiva del pessebre”:  La immersió que fem cada any pel desembre, en dates properes al Nadal.  Seguint la tradició, hi hem anat a Illa Mateua, a l’Escala.  Aquesta vegada, però, hem tingut una novetat:  ens hi ha acompanyat el tió.

No érem gaire colla.  Ja se sap que, per aquestes dates, qui no té un dinar familiar té algun altre compromís (com ara, una cursa), i qui no… té por del fred. 
Hem quedat a mig matí per preparar els equips i fer la foto de grup de rigor.  Feia un dia molt agradable i el mar estava en bones condicions.
Un cop dins l’aigua, nova sessió fotogràfica, que sempre és una mica més complicada que a l’exterior …sobretot, si un dels membres de l’expedició té problemes amb els ploms i acaba no sortint a la foto.  La resta, celebrem el Nadal amb cava.
 
El tió ens acompanya tota la immersió.
 
No hem vist res excepcional però sí que hem pogut observar diverses espècies d’animals prou interessants, com ara, estrelles i clavellines (n’hi havia moltes i de colors diversos):
 
 
 
 
Durant tot el recorregut hem vist nacres de totes mides, en mig de la posidònia:
I també, anèmones grogues, nudibranquis i espirògrafs:
 
 
 
 
I, evidentment, peixos (donzelles, alguna escórpora petitona i algunes espècies més, que no en tenim cap foto):
 
A la sortida ens esperaven uns espectadors especials: uns quants corbs marins, dalt d’una roca que no s’han estranyat gens de la nostra presència i s’han deixat fotografiar amb tranquil·litat:
 
I amb aquesta immersió, acabem les col·lectives de l’any.  Us desitgem que passeu unes bones festes i que tingueu un BON ANY 2013!
Fotos: Xevi Rifà

L’ARBRE DE NADAL RECICLAT DE ELS PICAROLS, EXPOSAT A LA PLAÇA


Per segon any consecutiu l’AMPA de l’Escola Bressol Els Picarols participem a la mostra d’arbres de Nadal reciclats que organitza l’Ajuntament de Manlleu. Del  15 de desembre al 7 de gener, i coincidint amb les activitats del Badanadal, tots els arbres estaran exposats a les voltes de la plaça Fra Bernadí.


L’arbre de Els Picarols d’aquest any s’ha elaborat a partir de dues fulloles verdes tallades en forma d’avet nadalenc i encaixades l’una amb l’altra. Per una banda, els infants i educadores van decorar les fustes amb pintura de mans (i peus). Per l’altra, la decoració s’ha complementat amb el material reciclat o natural que les famílies han dut a l’escola a petició de l’AMPA: pinyes del bosc per la base i les arestes de l’arbre i càpsules de cafè Nespresso i brics retallats en forma d’àngel, cor, estrella o campana per a les guirnaldes.


La participació de l’AMPA a la mostra d’arbres reciclats entronca de ple amb la voluntat de respecte a l’entorn de Els Picarols, que aquest desembre ha format part de la primera fornada d’escoles bressol catalanes que obtenen la certificació d’escola verda. 



L’ESCOLA A EL 9 NOU












Coincidint amb l’obtenció del certificat d’escola verda per part de Els Picarols, el passat divendres 7 de desembre El 9 Nou va dedicar un article a la nostra escola. La notícia explica que el centre forma part de la primera fornada d’escoles bressol de Catalunya que obtenen aquesta distinció, que acredita el ferm propòsit de la comunitat educativa per formar els infants en valors mediambientals i de respecte a l’entorn, i de treballar en un espai i amb uns criteris al màxim de sostenibles.

L’article també fa referència a la festa dels tions que escola bressol i AMPA vam organitzar conjuntament el passat 1 de desembre a l’Embarcador del Ter i al Museu Industrial del Ter. Una festa que, d’acord amb la filosofia d’escola verda a la qual també se suma l’AMPA, també va apostar per la sostenibilitat: totes les famílies participants van portar-se els gots i tovallons de roba de casa per minimitzar al màxim els residus generats. 






Descarregueu l’article aquí:

L’AMPA amb la Marató

Com cada any, la nostra AMPA col·labora amb la Marató, i organitza els actes que es fan a la nostra vil·la. La programació d’enguany és la següent: 

Divendres, 14 desembre 2012
Conferència a les 8 del vespre a can Puget.
Ponents:
Dra. JUDIT SANZ BUXÓ de la unitat d’avaluació de risc familiar de càncer.
servei d’oncologia del CHV.
El càncer es hereditari?
MARIA SANTANACH PICOLA
Coordinadora de guàrdies generals dels hospitals de Barcelona.
Neoplàsia de mama
Actuació de la coral del Mercat Municipal
Dissabte, 15 desembre 2012-11-28
CONCERT PER LA MARATÓ
Actuaran: Diversos grups de combos de l’escola de música
               Rock a Fort
               Els Flipats

Lloc. Sala el Morter
Preu: 3 euros
Entrada a partir de 12 anys

Diumenge, 16 desembre
GRAN FESTA DE LES AMPES AMB LA MARATÓ
Horari : a partir de les 10 del matí
Plaça Fra Bernadí:
Xocolata calenta
Gran tòmbola per la Marató
Sorteig de pernils, cava i vi
Spining
Inflables
Circuit escalèxtric
Diversos jocs infantils
Andròmines
Taller de pintar cares
Ballada de gegants
Actuació de tabals
Demostració de vols d’àguiles
Bomber per un dia
A l’escenari:
Diverses actuacions de dansa, gimnàs, cant, rítmica, boxa, teatre,..
A l’esplanada del costat del pavelló municipal:
Cursa d’auto modelisme. 
Concentració de cotxes clàssics i tot terrenys
Venda d’entrepans de botifarra

ELS TIONS JA HAN ARRIBAT A L’ESCOLA

Ara que tot comença a fer olor de Nadal, també l’escola bressol Els Picarols s’està preparant per l’arribada de les festes. Per això dissabte passat , i malgrat el fred hivernal, més d’un centenar de persones entre infants, pares, mares, germans grans, educadores i altres familiars ens vam trobar a l’Embarcador del Ter de Manlleu, per buscar els tions que des d’aquesta setmana omplen el vestíbul i cadascuna de les aules de l’escola.

Entre tots vam aconseguir trobar els tions que, amb barretina i tot, s’havien amagat entre els arbres i les fulles seques de l’Embarcador. Per celebrar-ho, vam entrar al Museu Industrial del Ter on, a recer del fred, membres de l’AMPA i educadores havien preparat la representació teatralitzada d’un petit conte de Nadal, titulat “El tió i els picarols màgics”, escrit expressament per a l’ocasió per Susagna Tubau. El conte explicava la història d’una nena, la Rita, que es perd al mig del bosc i aconsegueix tornar a casa gràcies a l’ajuda d’uns picarols màgics que li caga el tió i d’una colla d’animalons que corren a ajudar-la quan els fa sonar.

Després de la representació, la festa va finalitzar amb un esmorzar de coca i xocolata.


IMMERSIÓ «MOGUDETA» A L’ULLASTRE I


El passat dia 11 vàrem fer la col·lectiva de novembre a Llafranc, amb el centre Triton Diving.  Ens varen rebre l’Emili i la Lotti, els fundadors del centre, que –com sempre- ens varen tractar de manera exquisida. Érem 8 submarinistes (a la foto falta en Dani, que feia la foto):
 
Com que el mar estava una mica mogut, vàrem sortir ja equipats, amb ampolla i tot, des del moll, rumb l’Ullastre I.
Va ser arribar, lligar la zòdiac a la boia, tirar-nos a l’aigua, i baixar pel cab de fondeig. Un cop dins l’aigua, hi havia poca visibilitat, però l’indret és extraordinari per la gran quantitat de peix i les parets de gorgònia.
 
 
 
 
Vàrem fer la pared nord de l`Ullastre i vàrem arribar fins a les pedres que hi ha cap a l’est, en direcció l’Ullastre II, on vàrem veure un banc d’espets (barracudes).
 
 
Tot i que en aquest indret tres “expedicionaris” es varen desorientar i separar del grup (fet que va ocasionar una petita “esbroncada submarina”), la immersió va continuar sense  incidents i vàrem poder gaudir dels detalls de les parets, amb algun nudibranqui inclòs.
 
 
 
I, ja de nou al punt de fondeig, vàrem fer sessió fotogràfica a les donzelles, els fadrins i els tords, i vàrem començar a pujar per fer la corresponent descompressió.
 
 
 

Ja dalt la barca, un traguet de vi ens va reconfortar.
 
I a l’arribar a port, la Lotti ens esperava per tornar els equips al centre.
 

Fotos: Lambert Bañeza, Dani Palau i Xevi Rifà

RECOLLIM MATERIAL PER A L’ARBRE DE NADAL RECICLAT DE L’ESCOLA

Per segon any consecutiu l’AMPA de l’escola bressol Els Picarols participarem a la mostra d’arbres de Nadal reciclats que organitza l’Ajuntament de Manlleu. Per tal de poder elaborar l’arbre demanem la col·laboració de totes les families portant a l’escola càpsules de cafè Nespresso, bricks petits de qualsevol tipus i pinyes. Els infants de l’escola també participaran activament en la confecció de l’arbre d’aquest any. 

Podreu deixar tots els materials a la caixa de cartró que trobareu sota la cartellera de l’AMPA, al vestíbul d’entrada de l’escola.

L’arbre de Els Picarols estarà exposat a la plaça Fra Bernadí durant totes les festes de Nadal. 

(a la imatge, l’arbre de Nadal elaborat per l’AMPA el curs passat)