Vídeo 1/8tt

Aquí teniu el link d’aquest fabulós vídeo filmat al circuit de Manlleu.

Una camara al buggy, camara lenta , suspensions en acció etc

Els 1/8 tt  electrics en acció .

Agraïments a: LoLo (Manolo Blanco ) 

You need Flash player 8+ and JavaScript enabled to view this video.

 

Acaba la 8a edició del curs de coneixement de la societat catalana i de l’entorn de Manlleu

Aquest mes de juny acaba la vuitena edició del curs de coneixement de la societat catalana i de l’entorn amb una gran participació per part d’ homes i dones nouvingudes a la nostra ciutat.

Un total de 14 persones han acabat amb èxit el curs.  Aquest és un servei que dóna l’Ajuntament de Manlleu, conjuntament amb el Consell Comarcal d’Osona i l’associació Maresmon.

La Sari ha estat l’encarregada de fer l’acompanyament als diferents serveis de la ciutat de Manlleu, per així, conèixer el seu funcionament i apropar-lo a aquestes persones. Aquest any, s’ha ofert des del programa Temps x Temps, la possibilitat de participar en la diada de Sant Jordi, “Tenim roba estesa” i el “Tast gastronòmic” per així, conèixer de primera mà algunes de les activitats que es fan a Manlleu i gaudir-ne plenament.

3 BONES IMMERSIONS, TOT I EL GARBÍ

Seguint la tradició dels darrers anys, el cap de setmana de Sant Pere, l’Associació Món Submergit d’Osona hem passat un parell de dies «intensius» en immersions.  Aquest any el lloc escollit ha estat Llafranc i els submarinistes que han volgut s’han instal·lat amb les seves famílies en bungalows del càmping Kim’s. 

Dissabte a dos quarts de nou del matí, els bussejadors ja érem al Triton Diving Llafranc, a punt per fer un parell d’immersions seguides. Malauradament, el temps (en superfície) no era gaire favorable: bufava vent de garbí i el mar estava molt mogut.  Degut a això, el patró Miliu -amb molt seny- va optar per fer la primera immersió als Ullastres i la segona una mica arrecerats a la costa.

Vam sortir ja equipats del port, amb l’ampolla a l’esquena, a punt per saltar a l’aigua quan arribéssim a lloc, per evitar haver de patir amb el vaivé de les onades. 

La primera immersió va ser a l’Ullastre III.  Degut a la corrent, vam baixar per l’àncora.  Per sort, sota l’aigua, les condicions eren molt millors que en superfície.  Es nota que ha arribat l’estiu!  La temperatura ja ha pujat (cap a 19 graus) i la visibilitat ha millorat molt. 

Només d’entrar a l’aigua, la primera sorpresa del dia:  Un peix lluna ens ve a visitar!

Contents amb aquest avistament, ens disposem a donar la volta a l’Ullastre, amb la paret plena de gorgònies i molt peix. I, com dèiem, una molt bona visibilitat.

El que més il·lusió ens va fer van ser els peixos lluna que ens varen anar visitant de tant en tant.  Ells també deurien donar la volta als Ullastres!  Com a mínim eren 5. Ja cap al final de la immersió, va ser quan els vam tenir més a prop i els vam poder observar millor.

En sortir, els salts de les onades dificultaven una mica la pujada a la Tritona (el vaixell), però ens en vam sortir.

Ja a port, ens vam fer la foto de grup i vàrem fer canvis d’ampolles per la segona immersió. 

Abans de sortir, però, els submarinistes més valents van anar a fer una bona obra, anant a treure un cotxe que s’havia quedat enganxat a la sorra en el moment de deixar la barca a l’aigua.

La segona immersió, va ser a la Roca Montiell. Una immersió molt entretinguda, sense corrent, amb molts forats per anar observant, amb escórpores, morenes, alguna llagosta…

 
 
 

També hi havia molts Cerianthus:

Una bona immersió i, de nou, cap a la Tritona…

Un cop a terra, i després d’una bona dutxa, al càmping ens esperava una taula ben parada i una fideuà a punt perquè «el presi» l’acabés d’enllestir.  Les dones dels submarinistes s’havien cuidat fantàsticament bé de la intendència.

Després d’un bon dinar, alguns van anar a jugar a paintball, altres tornen cap a casa.  I, l’endemà, tercera immersió:  A l’Ullastre I.  

Novament, bona visibilitat, paisatge submarí fantàstic, però ni rastre dels peixos lluna.

Un bon cap de setmana en tots els sentits.

Fotos: Xevi Rifà i Lambert Bañeza

Nova unitat d’oncologia per l’Hospital General de Vic

 

Campanya per aconseguir una nova unitat d’oncologia a l’Hospital General de Vic. Amb aquesta nova unitat es pretén millorar la comoditat de les persones que han de realitzar quimioteràpia.

Aquesta campanya s’inicia a finals de 2013 i finalitzarà a finals de 2014. Es necessitarà una inversió de 400.000€.

Les obres es troben en un estat molt avançat i està prevista la inauguració al juliol. Encara ens queden per aconseguir més de 200.000€, però amb l’ajuda de tots ho aconseguirem.

Unitat Oncologia_2

BOTIFARRADA Festa Fi de Curs 2013-2014

Aquest passat divendres 13 de juny va tenir lloc a l’escola POMPEU FABRA de Manlleu la Festa de Fi de Curs 2013-2014, organitzada per l’AMPA de l’escola.
A partir de les 18:30h les portes de l’escola ja estaven obertes per acollir a  les famílies que varen poder gaudir de tallers per la mainada, pintada de cares, un inflable, demostracions de hoquei a càrrec del Club Patí Manlleu, de futbol sala a càrrec de U.E. Futbol Sala Manlleu,  de manualitats, exhibició de robòtica educativa, musica ambiental, gelats… tota una festa on, tots varem poder divertir-nos en el fantàstic entorn de l’escola.
 
 
 
Al finalitzar el sopar es va fer el sorteig de 9 paneres que es van poder fer gràcies a empreses que varen col·laborar desinteressadament amb l’AMPA aportant productes com: fruita, fuets, llonganisses, galetes, pasta, oli, vi, formatge, bosses, llibretes, colors, llibres, joies, begudes, utensilis varis,.. tot un luxe de paneres que nou famílies de l’escola ja estan gaudint!

 

L’ambient festiu va continuar després del sorteig tradicional amb el grup d’astronomia d’Osona, que gràcies a ells vàrem poder observar amb fantàstics telescòpics algun planeta i la lluna i per alguns la nit no va acabar ja que aquest any les famílies que ho volien podien fer acampada a l’escola, acompanyat de un joc de pistes i esmorzar l’endemà.

 

 
 
 

 

Empreses col·laboradores

FESTA FI DE CURS 20013-2014

POMPEU FABRA

 

Nous pòsters explicatius de pinyes

Avui publiquem uns pòsters explicatius de les posicions en les pinyes, tant en les pinyes estàndar com en les dels castells per sota.

Cada colla té algunes variacions respecte la manera de treballar de cada posició de pinya, i aquests pòsters reflecteixen només una de les moltes variants que podem trobar en el món casteller. Tot i així, creiem que poden ser d’utilitat per a algú i per això els donem a conèixer en el nostre blog:

A) Posicions en una pinya

B) Castells per sota

Gimcana de Sant Joan, divendres 20 de juny

El proper divendres dia 20 de juny a les 6 de la tarda es celebrarà la II Gimcana de Sant Joan, oberta a tots els nois i noies de Manlleu d’entre 10 i 15 anys, organitzada per l’Ajuntament de Manlleu..

El punt de sortida de la gimcana serà la plaça Fra Bernadí.

La gimcana tindrà un recorregut que vorejarà el passeig del Ter i altres espais de Manlleu, agafant com a punt de sortida i punt base la Plaça Fra Bernadí. Els i les participants s’han d’agrupar en equips de 4 a 8 persones, obtenint puntuació extraordinària si són mixtos (nois i noies en el mateix equip). Al llarg del recorregut hauran d’anar participant en diferents proves on se’ls puntuarà. Un cop finalitzat el recorregut es farà el recompte de punts i es comunicarà quins han estat els equips que han obtingut millor puntuació. Hi ha premis per als 3 equips amb millor puntuació:

  •  1r premi: Curs de natació a la piscina de Manlleu. 
  •  2n premi: Escalada amb monitor/a al Rocòdrom de Manlleu.
  •  3r premi: Passeig amb piragua a l’Embarcador del Ter. 

Per amenitzar la tarda i posar una mica de música a la plaça, de 2/4 de 6 a 2/4 de 7 de la tarda, hi haurà espai de mostres de balls a les escales de la Plaça Fra Bernadí. Tots els joves que hi vulguin participar han d’acostar-se a les escales de la plaça on el grup “Break the Chain” prendrà nota de les seves dades i els hi donarà torn de ball, cal que tothom porti la música que vol ballar en un llapis de memòria.

IMPORTANT: per participar a la gimcana cal portar el full d’autorització signat. Es poden recollir els fulls d’autorització en cadascun dels centres escolars de Manlleu.

Nova xerrada: Com ens afectarà la LOMCE?

Aquest dimecres, 18 de juny, a les 20.30, hi ha prevista una nova xerrada sobre la LOMCE a Calldetenes.
Sota el títol: «Com ens afectarà la LOMCE?» Josep Maria Cervelló, Arcadi Figueras i Enric Bernades, membres del col·lectiu Som_Escola i del sindicat USTEC-STEs respectivament, ens aclariran tots els dubtes sobre la llei que entra en vigor el proper curs escolar i afectarà als nens de 1r,3r i 5è .

La xerrada, organitzada per l’AMPA Sant Marc, tindrà lloc al vestíbul de l’ajuntament de Calldetenes i és oberta a tothom.

L’educació és cosa de tots!

[informació via AMPA Osona]

CALA MARGARIDA, AQUEST ANY SÍ!

Feia temps que no podíem fer aquesta immersió a cala Margarida -Palamós- perquè, tot i tenir-la planificada, quan hi arribàvem el mar no estava en condicions per entrar-hi i no ens quedava altre remei que fer-la en un altre lloc o anul·lar-la. Avui, tot i la tramuntana, ens hi hem pogut ficar.

La preparació d’equips per la immersió comença en el carrer d’accés a Cala Margarida:

Un cop tots equipats, cal baixar unes escales (on ens hem fet la foto de grup) i caminar per sota els porxos de les cases fins a la part de llevant de la cala:

S’entra a l’aigua per la platja, que és de còdols:

La pega que hem tingut avui és que, amb el contrast de temperatura entre l’aigua i l’exterior (on feia sol i molta calor), la carcassa de la càmera s’ha entelat.  És per això que no disposem d’imatges de la immersió.  Una llàstima! perquè hem vist una rajada undulada (Raja undulata) que s’hagués deixat fer una bona sessió fotogràfica perquè no s’ha ni immutat amb la nostra presència.

La immersió ha anat molt bé.  Hi havia bona visibilitat i la temperatura de l’aigua ja comença a ser agradable (uns 20 graus).  Es tracta d’una immersió fàcil, atès que s’agafa direcció sud (seguint el tub d’un antic col·lector) fins que s’arriba a una paret rocosa. Es passa per sobre la paret i a l’altra banda hi ha una zona de coral·ligen, entretinguda per anar mirant forats.  És aquí on hem trobat la rajada, a uns 20 metres de fondària. 

A part d’aquest peix cartilaginós, hem vist un déntol, algunes dorades, tords, un fadrí mascle molt vistos, bancs de llises i salpes, sargs, algun pop i moltes castanyoles.

Ja de tornada, quan ja estàvem acabant la immersió, la carcassa s’ha desentelat i hem pogut fer alguna foto …perquè no sigui dit!

Fotos: Xevi Rifà i Helena Rifà
Crònica: Can Rifà Font