Aquest any hem anat a la festa dels súpers!!!!
Aquest any hem anat a la festa dels súpers!!!!
Ja som més de 100 a Facebook!
SANJOSEX EN CONCERT A MANLLEU
Quatre anys després de l’aclamat “Al marge d’un camí”, Sanjosex retorna finalment amb nou disc, aquesta vegada sota la producció de Quimi Portet. Es diu “Festival” i l’estrena per primera vegada a Manlleu en un concert a l’Espai Rusiñol el divendres 28 de novembre, a les 10 de la nit. Les 14 cançons que conformen al disc formen una paleta rica i variada de ritmes musicals i estats d’ànim, un veritable festival pels sentits. El nou disc de Sanjosex és un trencaclosques musical que condueix l’oient per camins imprevisibles, aprofundint en la diversitat rítmica que el grup sempre ha deixat intuir. Sanjosex recupera la seva faceta més desvergonyida però també sap recollir-se en moments introspectius. Resumint: Festival és un festival, sí. Hi ha de tot i molt. Però sobretot hi trobem un músic que no defalleix en la seva recerca creativa, acompanyat de manera solvent per una banda consolidada i eficaç.
Més informació: www.ateneumanlleu.org
Organitza: Ateneu Manlleu i Teatre Centre
JOAN DAUSÀ EN CONCERT A MANLLEU
Joan Dausà arriba a Manlleu per estrenar a Osona “On seràs demà?”, un disc de 10 cançons que segueixen navegant en el terreny emocional amb un grau més de cruesa i intensitat que els treballs anteriors. Joan Dausà és bàsicament un comunicador que des de l’inici de la seva trajectòria musical no ha parat de guanyar públic i seguidors fidels. Aquella aventura que va començar com un joc entre amics i el primer disc “Jo mai mai”, no ha parat de créixer amb una gira de més de 80 concerts que va culminar el passat 15 de novembre en un Palau de la Música ple de gom a gom, i un premi Gaudí a la millor música original per la BSO de “Barcelona, nit d’estiu”. Joan Dausà, acompanyat dels seus Tipus d’Interès, arriba el 7 de novembre, a les 10 de la nit, a l’Espai Rusiñol per mostrar aquesta relació de complicitat i proximitat amb tots aquells que s’han fet còmplices des d’aquell “Jo mai mai”.
Més informació: www.ateneumanlleu.org
Organitza: Ateneu Manlleu i Teatre Centre
Els Nyerros de la Plana ja són colla de 7
Diumenge 26 d’octubre al matí, a la plaça Fra Bernadí de Manlleu, els de la camisa gris boira es van convertir oficialment en colla de 7 al completar el 3 i el 4 de 7 que, sumats als 10 castells de 7 descarregats en l’últim any i escaig, fan el total de 12 necessaris (en un període de 3 anys) per poder assolir aquesta posició en el món casteller. A la jornada els van acompanyar dues colles amigues: els Tirallongues de Manresa i els Castellers de Caldes de Montbui.
CASTANYES, MONIATOS I PANALLETS A LES 3 CREUS
TALLER: COM EDUQUEM LA LLIBERTAT?
Informació, formació i orientació a les famílies per millorar la seva funció educativa
El proper dilluns dia 13 de novembre, a 1/4 de 9 del vespre, tindrà lloc a la sala de plens de l’Ajuntament de Manlleu el taller sobre COM EDUQUEM LA LLIBERTAT? a càrrec de Juanjo Camarena, mestre, pedagog i actor social.
El taller té la finalitat d’observar les dependències dels infants i dels adolescents, afavorir la seva autonomia i educar la seva llibertat. Procurar uns vincles familiars que permetin al fill/a una millor relació amb l’aprenentatge i un bon desenvolupament de les pròpies capacitats i establir les bases per a una construcció personal equilibrada, emprenedora i creadora.
Aquest taller és gratuït, està organitzat pel Pla Educatiu d’Entorn de l’Ajuntament de Manlleu i concretament per la comissió de famílies en la que representants de les Associacions de Mares i Pares, AMPA,
Per participar-hi cal inscriure’s a educacio@manlleu.cat.
Noves activitats a l’espai elCanal
Des del mes d’octubre, elCanal ofereix una sèrie d’activitats adreçades a totes aquelles persones que vulguin millorar la seva ocupabilitat i competències TIC. Podeu trobar tota la informació al web elcanal.cat
Notícies
Aquest és l’apartat de notícies, on apareixen tant les informacions del portal d’entitats com aquelles que cada entitat fa arribar a través del seu propi blog.
LOTERIA DE NADAL
Aquest any l’AMPA col·labora amb els alumnes de 4t d’ESO organitzant la venda de números de loteria de nadal, tots els beneficis aniran destinats per l’excursió de final de curs de 4t d’ESO, Els alumnes disposen de talonaris per vendre i també en podeu trobrar a la biblioteca de l’INS.
Horaris venda números a la biblioteca:
DILLUNS: (10:40 a 12:50) i de (15:00 a 17:00)
DIMECRES: (10:40 a 12:50) i de (15:00 a 17:00)
DIVENDRES: (10:40 a 12:50)
Aquí teniu la loteria de L’INS !:

El 9N a Manlleu decidim Independència SÍSÍ
CASTANYADA 2014
Bones famílies com cada any per la castanyada posem una parada de castanyes i moniatos tot l’agrupament. Les diferents unitats van passant per diferents torns. Aqui us deixem els torns d’aquest any.
DIVENDRES DE 17.00-21.00h: TRUCS
DISSABTE 9.00- 13.00h: RiNG + PiC
DISSABTE 13.00-17.00h: LLiD
DISSABTE 17.00-21.0h: RiNG + PiC
DIUMENGE 9.00- 13.00h : TRUCS + LLiD
Us esperem veure a tots i totes, al vostre torn i/o a comprar castanyes!
Us desitjem una bona setmana a tots i totes.
Caps i quel·les.
IMMERSIÓ «QUASI D’ESTIU» A TOSSA
Hem marxat de la Plana de Vic que encara era fosc i feia fresqueta: 8 graus.
Hem arribat a Tossa de Mar quan feia poc que havia sortit el sol. La temperatura: 12 graus. Cel ben blau.
Érem 9 submarinistes. Ens hem equipat al costat del cotxe o aprofitant el pedrís al costat del passeig.
Ens hem ficat a «la banyera de ses dones», a la Mar Menuda.
La temperatura de l’aigua: 21 graus
Només entrar a l’aigua, hem vist un parell de déntols ben grossos que es disputaven el territori:
I també un parell de sargs imperials:
Hi havia molt peix, com acostuma a ser habitual: salpes, sargs, dorades, llises (molt grosses), castanyoles,…
Aquí, un sarg:
Una salpa:
Tords negres:
Xinet o tord verd varietat vermella:
Bròtola acompanyada de dues escórpores:
Un moll reial:
Un serrà:
Dos fadrins:
Una morena, fora del forat:
I una morena ben amagada:
Algunes aranyes s’amaguen tant que costa de veure-les:
També hem vist altres animals, a part dels peixos, com una llagosta:
Unes gambetes que acompanyaven la morena:
Opistobranquis, del gènere Flabellina i Felimare:
Un molusc paràsit de les gorgònies, Neosimnia spelta:
I un Cerianthus:
Abans de sortir, hem fet una foto d’una part del grup (en falten 3 que ja havien sortit, i el fotògraf):
I hem «enfilat» la sortida cap a «la banyera»:
Ja a fora, algun canvi d’ulleres, i caminada (amb tot l’equip, és clar) fins al cotxe:
Fotos: Xevi Rifà
Suport a la campanya «Ni muts ni a la gàbia»
9 veïns d’Esplugues de Llobregat s’enfronten a una demanda fiscal total de 27 anys de presó, 600 dies de pena-multa o l’equivalent a 9.940 euros, i a 5.670 euros d’indemnització per participar a una manifestació, l’octubre de 2007, que protestava contra el projecte urbanístic del Pla Caufec.
Des del Casal Popular Boira Baixa de Manlleu ens solidaritzem amb ells i elles i ens sumem a l’onada d’accions descentralitzades que tenen lloc avui dimarts 21 d’octubre, com mostra de suport.
CONVOCATÒRIES: El 27, 28 i 29 d’octubre tindrà lloc el judici a la Ciutat de la Justícia de Barcelona. Es convoquen concentracions cada dia a les 9 del matí.
























