Notícies: novembre 2014

 

 

Convocatòria professors

 

ASSEMBLEA GENERAL AMPA LA SALLE MANLLEU

 

 

 

Sortim de l’aula

 

19a Setmana de la ciència

 

 

 

Serpent de llibres

 

Obres minirotonda. Com accedir a la Salle

 

 

 

Marta Rosell guanya el 2n concurs de microrelats 

 

Internet segura

 

 

 

Sortida de FAIG DE 2n d’ESO al Museu Episcopal de Vic

 

Visita al parc Prehistòric del Collsacabra

 

 

 

Halloween a l’ESO

 

Visita a la fàbrica de la Coca-Cola

 

 

 

La Salle Manlleu pel Dret a Decidir

 

1r de BAT al Festival de curtmetratges

 

 

2n d’ESO: Sortida al Zoo

 

Loteria de Nadal de l’AMPA

 

 

 

Carta a Malala Yousafzai, Premi Nobel per la Pau

 

Llistat d’admesos al servei d’assessorament

 

 

 

 

Notícies anteriors

Aquest any hem anat a la festa dels súpers!!!!

Aquest any hem anat a la festa dels súpers!!!!

El passat diumenge, dia 26 d’octubre, vam anar a Barcelona a la festa del club super 3! Un total de 50 persones van participar en aquesta excursió organitzada per l’AMPA de l’escola.
Tothom va poder gaudir del fantàstic dia amb amics i família. 

Un cop més volem donar les gràcies a la comissió de festes de l’AMPA per l’organització d’aquesta activitat i en especial a +Viatges.

L’any que ve, hi tornem!!!

SANJOSEX EN CONCERT A MANLLEU

Quatre anys després de l’aclamat “Al marge d’un camí”, Sanjosex retorna finalment amb nou disc, aquesta vegada sota la producció de Quimi Portet. Es diu “Festival” i l’estrena per primera vegada a Manlleu en un concert a l’Espai Rusiñol el divendres 28 de novembre, a les 10 de la nit. Les 14 cançons que conformen al disc formen una paleta rica i variada de ritmes musicals i estats d’ànim, un veritable festival pels sentits. El nou disc de Sanjosex és un trencaclosques musical que condueix l’oient per camins imprevisibles, aprofundint en la diversitat rítmica que el grup sempre ha deixat intuir. Sanjosex recupera la seva faceta més desvergonyida però també sap recollir-se en moments introspectius. Resumint: Festival és un festival, sí. Hi ha de tot i molt. Però sobretot hi trobem un músic que no defalleix en la seva recerca creativa, acompanyat de manera solvent per una banda consolidada i eficaç.

Més informació: www.ateneumanlleu.org

Organitza: Ateneu Manlleu i Teatre Centre

JOAN DAUSÀ EN CONCERT A MANLLEU

Joan Dausà arriba a Manlleu per estrenar a Osona “On seràs demà?”, un disc de 10 cançons que segueixen navegant en el terreny emocional amb un grau més de cruesa i intensitat que els treballs anteriors. Joan Dausà és bàsicament un comunicador que des de l’inici de la seva trajectòria musical no ha parat de guanyar públic i seguidors fidels. Aquella aventura que va començar com un joc entre amics i el primer disc “Jo mai mai”, no ha parat de créixer amb una gira de més de 80 concerts que va culminar el passat 15 de novembre en un Palau de la Música ple de gom a gom, i un premi Gaudí a la millor música original per la BSO de “Barcelona, nit d’estiu”. Joan Dausà, acompanyat dels seus Tipus d’Interès, arriba el 7 de novembre, a les 10 de la nit, a l’Espai Rusiñol per mostrar aquesta relació de complicitat i proximitat amb tots aquells que s’han fet còmplices des d’aquell “Jo mai mai”.

Més informació: www.ateneumanlleu.org

Organitza: Ateneu Manlleu i Teatre Centre

Els Nyerros de la Plana ja són colla de 7


Diumenge 26 d’octubre al matí, a la plaça Fra Bernadí de Manlleu, els de la camisa gris boira es van convertir oficialment en colla de 7 al completar el 3 i el 4 de 7 que, sumats als 10 castells de 7 descarregats en l’últim any i escaig, fan el total de 12 necessaris (en un període de 3 anys) per poder assolir aquesta posició en el món casteller. A la jornada els van acompanyar dues colles amigues: els Tirallongues de Manresa i els Castellers de Caldes de Montbui.
 

La jornada començava passades les 12 del migdia en una assolellada plaça Fra Bernadí. Les colles van obrir plaça amb 1 pilar de 4 dels locals i els Tirallongues, i 2 pilars de 4 dels de Caldes.  La primera ronda de castells l’obrien els de Caldes de Montbui amb un bonic 3 de 7, que ja tenen molt per mà. Els segons en actuar eren els de la camisa ratllada, els Tirallongues, i ho van fer també amb un 3 de 7 sense complicacions. Els de Manlleu aixecaven el 4 de 7, mostrant un castell que un any després de recuperar-lo ja no té gaire secret per a ells. Un cop descarregat, als de la camisa gris boira sols els hi quedava un castell per arribar als 12 i ser colla de 7.
La segona ronda començava amb un 5 de 6 dels de la camisa verda. Amb un tronc petit, els de Caldes no van tenir problema en dibuixar les dues aletes necessàries per a fer aquest castell i descarregar-lo sense cap complicació. Els de Manresa feien un plàcid 4 de 6. Els amfitrions apostaven per un 3 de 7. El castell va pujar força bé de mides, però a les passes de l’enxaneta va començar un tremolí nerviós, mostrant el que significava aquest castell per a la colla. Després d’una forta sotragada al moment de l’aleta, semblava que el castell ja no tenia més corda i cediria pels pisos superiors, però una demostració de veterania del tronc i de calma a la pinya van fer descarregar aquest castell i sumar així els 12 necessaris (dels quals 10 s’han descarregat enguany) per convertir-se en colla de 7.
La tercera ronda començava amb un intent desmuntat de 4 de 7 dels de la camisa verda. Els de Caldes, que no acaben de trobar la mida d’aquest castell, van enfilar-lo amb confiança, però a l’entrada dels dosos, els terços van perdre la mida i el castell es va baixar per seguretat. Els Tirallongues de Manresa feien la torre (o dos) de sis amb mides petites a la part superior per tal de poder pujar-lo un pis el més aviat possible.  Els manlleuencs tancaven la seva ronda de castells amb un 4 de 6 amb agulla, castell que va servir per rodar gent i sobretot per rodar un pom de dalt de mides petites, i que no va tenir cap imprevist. A ronda de repetició, els de Caldes feien el 4 de 6, maco de mides i amb una bonica aleta.
A la ronda de pilars, els Nyerros de la Plana feien el vano de 5, construcció que estrenaven tot just fa un any i que enguany ja s’havia pogut veure a l’actuació del Barri de l’Erm. Els de Caldes i els Tirallongues tancaven la seva actuació amb un pilar de 5 per part de cada colla.
Per concloure una bona actuació i celebrar la fita assolida pels locals, els Nyerros de la Plana van fer 7 pilars de 3, on els més menuts de la colla van alçar una lletra per cada pilar on s’hi podia llegir: Colla de 7. Alegria merescuda pels de la camisa gris boira que, poc més d’un any després de recuperar el 4 de 7, ja es poden tornar a considerar colla de 7.
Després de la diada es va fer un dinar de germanor al local dels Nyerros, on prop de 350 persones van poder celebrar la diada i acabar la jornada amb el ja tradicional concurs de menjar flams dels Nyerros, on enguany hi va guanyar un Tirallonga.

TALLER: COM EDUQUEM LA LLIBERTAT?

Informació, formació i orientació a les famílies per millorar la seva funció educativa

El proper dilluns dia 13 de novembre, a 1/4 de 9 del vespre, tindrà lloc a la sala de plens de l’Ajuntament de Manlleu el taller sobre COM EDUQUEM LA LLIBERTAT? a càrrec de Juanjo Camarena, mestre, pedagog i actor social.

El taller té la finalitat d’observar les dependències dels infants i dels adolescents, afavorir la seva autonomia i educar la seva llibertat. Procurar uns vincles familiars que permetin al fill/a una millor relació amb l’aprenentatge i un bon desenvolupament de les pròpies capacitats i establir les bases per a una construcció personal equilibrada, emprenedora i creadora.

Aquest taller és gratuït, està organitzat pel Pla Educatiu d’Entorn de l’Ajuntament de Manlleu i concretament per la comissió de famílies en la que representants de les Associacions de Mares i Pares, AMPA,

Per participar-hi cal inscriure’s a educacio@manlleu.cat.

Noves activitats a l’espai elCanal

Des del mes d’octubre, elCanal ofereix una sèrie d’activitats adreçades a totes aquelles persones que vulguin millorar la seva ocupabilitat i competències TIC. Podeu trobar tota la informació al web elcanal.cat

Notícies

Aquest és l’apartat de notícies, on apareixen tant les informacions del portal d’entitats com aquelles que cada entitat fa arribar a través del seu propi blog.

LOTERIA DE NADAL

Aquest any l’AMPA col·labora amb els alumnes de 4t d’ESO organitzant la venda de números de loteria de nadal, tots els beneficis aniran destinats per l’excursió de final de curs de 4t d’ESO, Els alumnes disposen de talonaris per vendre i també en podeu trobrar a la biblioteca de l’INS.

Horaris venda números a la biblioteca:

DILLUNS: (10:40 a 12:50) i de (15:00 a 17:00)

DIMECRES: (10:40 a 12:50) i de (15:00 a 17:00)

DIVENDRES: (10:40 a 12:50)

Aquí teniu la loteria de L’INS !:         

loteria

 

 

 

CASTANYADA 2014

Bones famílies com cada any per la castanyada posem una parada de castanyes i moniatos tot l’agrupament. Les diferents unitats van passant per diferents torns. Aqui us deixem els torns d’aquest any.

DIVENDRES DE 17.00-21.00h: TRUCS

DISSABTE 9.00- 13.00h: RiNG + PiC

DISSABTE 13.00-17.00h: LLiD

DISSABTE 17.00-21.0h: RiNG + PiC

DIUMENGE 9.00- 13.00h : TRUCS + LLiD

Us esperem veure a tots i totes, al vostre torn i/o a comprar castanyes!

Us desitjem una bona setmana a tots i totes.

Caps i quel·les.

IMMERSIÓ «QUASI D’ESTIU» A TOSSA

Hem marxat de la Plana de Vic que encara era fosc i feia fresqueta: 8 graus.  
Hem arribat a Tossa de Mar quan feia poc que havia sortit el sol.  La temperatura: 12 graus.  Cel ben blau.

Érem 9 submarinistes. Ens hem equipat al costat del cotxe o aprofitant el pedrís al costat del passeig.

Ens hem ficat a «la banyera de ses dones», a la Mar Menuda.  
La temperatura de l’aigua: 21 graus

Només entrar a l’aigua, hem vist un parell de déntols ben grossos que es disputaven el territori:

I també un parell de sargs imperials:

Hi havia molt peix, com acostuma a ser habitual:  salpes, sargs, dorades, llises (molt grosses), castanyoles,…

Aquí, un sarg:

Una salpa:

Tords negres:

Xinet o tord verd varietat vermella:

Bròtola acompanyada de dues escórpores:

Un moll reial:

Un serrà:

Dos fadrins:

Una morena, fora del forat:

I una morena ben amagada:

Algunes aranyes s’amaguen tant que costa de veure-les:

També hem vist altres animals, a part dels peixos, com una llagosta:

Unes gambetes que acompanyaven la morena:

Opistobranquis, del gènere Flabellina i Felimare:

Un molusc paràsit de les gorgònies, Neosimnia spelta:

I un Cerianthus:

Abans de sortir, hem fet una foto d’una part del grup (en falten 3 que ja havien sortit, i el fotògraf):

I hem «enfilat» la sortida cap a «la banyera»:

Ja a fora, algun canvi d’ulleres, i caminada (amb tot l’equip, és clar) fins al cotxe:

El dia era esplèndid i a la platja hi anava arribant la gent.  Tot fent la cervesa hem fet una valoració ben positiva de la immersió.

Fotos: Xevi Rifà

Suport a la campanya «Ni muts ni a la gàbia»

9 veïns d’Esplugues de Llobregat s’enfronten a una demanda fiscal total de 27 anys de presó, 600 dies de pena-multa o l’equivalent a 9.940 euros, i a 5.670 euros d’indemnització per participar a una manifestació, l’octubre de 2007, que protestava contra el projecte urbanístic del Pla Caufec.

Des del Casal Popular Boira Baixa de Manlleu ens solidaritzem amb ells i elles i ens sumem a l’onada d’accions descentralitzades que tenen lloc avui dimarts 21 d’octubre, com mostra de suport.

CONVOCATÒRIES: El 27, 28 i 29 d’octubre tindrà lloc el judici a la Ciutat de la Justícia de Barcelona. Es convoquen concentracions cada dia a les 9 del matí.